<< předchozí 06/2017 další >>
PO ÚT ST ČT SO NE
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09

Aktuality

V Británii má každý asistent jasně definované kompetence

Zajímavý rozhovor s Janou Korábovou o její zkušenosti asistentky pedagoga ve Velké Británii zveřejnil na svém blogu na Aktuálně.cz Pavel Košák z Variant Člověka v tísni. 

Vybrali jsme jen první dvě otázky, celý rozhovor najdete na stránkách autora.


Jana Korábová vystudovala PedF a FF Univerzity Karlovy a ve Velké Británii působila rok jako asistentka pedagoga. Teď pracuje ve vzdělávacím programu Varianty společnosti Člověk v tísni.

S prací asistenta pedagoga máš zkušenost z Velké Británie. V čem vidíš největší rozdíly v jejich práci ve srovnání s Českou republikou?

Ve Walesu, kde jsem působila, mají školy běžně více asistentů. Na obou školách, kde jsem působila, jich několik pracovalo na pozicích „bilingvního asistenta“, kteří pomáhali dětem s jazykovou bariérou. Kromě toho tam působili asistenti s jiným zaměřením. Největším rozdílem tedy je, že institut asistenta je ve státních školách velmi běžný a asistenti se mohou díky svému počtu specializovat. Např. do Albany Primary School, kde jsem působila, docházeli asistenti k dětem s poruchami chování a již zmínění bilingvní asistenti. Kromě asistentů měly školy další zaměstnané externisty, kteří s žáky pracovali individuálně. Na základní škole takto probíhalo čtení, na střední konzultovali s žáky psychologové jejich rodinné zázemí nebo budoucí plány. A to se všemi žáky: s nadanými i s těmi s překážkami v učení.

Jaká je role asistenta ve Velké Británii?

Role asistenta pedagoga je ve Velké Británii přesně vymezená. Asistentská pozice má několik úrovní (asistent na úrovni 1 nesmí zůstat se třídou sám, neplánuje výuku, nevyučuje) a každé odpovídá adekvátní vzdělání (úroveň 1 odpovídá několikahodinovému kurzu a je lehce přístupná například lidem bez humanitního vzdělání, imigrantům apod.). Každý asistent má ve škole jasně definované kompetence, což přináší příjemné pracovní prostředí: učitelé vědí, co mohou od asistentů na různých úrovních očekávat a asistenti tak mají velmi konkrétní cíle dle své úrovně. Dobré fungování tohoto modelu jistě vděčí mnoha letům praxe a hledání dobré cesty...

Celý rozhovor si můžete přečíst zde - http://blog.aktualne.cz/blogy/pavel-kosak.php?itemid=23652

AKTUALITY

Omlouváme se za výpadek našeho portálu

19.06.2017

Zapříčinila ho delší vážná nemoc administrátora webu. Postupně doháníme resty, do týdne bychom měli zveřejnit vše z třítýdenní neplánované pauzy. Děkujeme za shovívavost a trpělivost. >>

ZŠ v Praze 9 hledá školního asistenta na 0,5 úvazku

29.05.2017

Od září 2017 hledáme školního asistenta, vynikající platové podmínky, poloviční úvazek. Vzdělání nutné, velmi příjemná práce, možnost samostatného organizování pracovních aktivit. Možnost dalšího pracovního růstu. Za nabídky předem děkujeme. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013