Dnes < > October 2020
Sunday PO ÚT ST ČT SO
27
28
29
30
Oct 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Nov 1
2
3
4
5
6
7

Další zdroje informací o AP

TEPLÁ, M., (2015). Asistent pedagoga

Publikace je souhrnným materiálem pro účelné budování pozice asistenta pedagoga a jeho prospěšnou činnost v mateřských, základních, středních i vyšších odborných školách.

Pomáhá se samotným vytvořením pracovní pozice asistenta pedagoga, radí, jak asistenty vhodně začlenit do pedagogického kolektivu a je praktickým pomocníkem pro správné a účelné vymezení pravomocí a pracovní náplně činnosti asistentů s dětmi, žáky a studenty se speciálními vzdělávacími potřebami.

Velká část publikace je věnována jak legislativnímu, tak ekonomickému a pracovněprávnímu zabezpeční pozice asistenta. K tomu slouží i vzory pracovních smluv a vzorové pracovní náplně, které jsou součástí brožury.

Autorka se ve svém díle věnuje i odborné kvalifikaci a osobnostním předpokladům vhodných kandidátů na tuto pozici.

Naleznete zde řadu praktických postřehů a zkušeností s metodickým vedením asistentů, vhodným a doporučovaných pro účelnou spolupráci asistentů jak s pedagogy, tak s rodiči. Samotná kapitola je pak věnována úskalím a podnětům při zavádení pozice asistenta.

Publikace je připravena souhrně, tedy jako materiál obsahující kompletní škálu zaměření asistentů pedagoga, pracujících s dětmi, žáky a studenty se speciálními vzdělávacími potřebami (děti sociálně vyloučené, děti zdravotně postižené, děti cizinců...).

Více najdete na www.dashofer.cz/ape.

Zdroj:TEPLÁ, M. Asistent pedagoga. Praha: Verlag Dashöfer 2015

AKTUALITY

Inspirace pro práci asistentů: Jak podporovat čtenářství u žáků s poruchami pozornosti

12.10.2020

V běžných základních školách se můžeme stále častěji setkat i s žáky se specifickými poruchami pozornosti. A protože řada těchto žáků má k dispozici podporu asistenta pedagoga, a také proto, že mnozí tito žáci mají obtíže s osvojování čtenářských dovedností, přinášíme Vám několik doporučení, jak podpořit jejich úspěch při osvojování čtenářských dovedností a pomoci budovat zájem těchto žáků o čtení jako takové. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013