Dnes < > July 2020
Sunday PO ÚT ST ČT SO
28
29
30
Jul 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Aug 1
2
3
4
5
6
7
8

Práce asistenta pedagoga

Spolupráce s rodinou žáka

Spolupráce s rodinou žáka je velmi důležitou součástí práce asistentů pedagoga, své místo má v podpoře žáků se zdravotním postižením nebo zdravotním znevýhodněním, velmi důležitá ale bývá zejména u žáků se sociálním znevýhodněním.

U žáků se zdravotním postižením (zdravotním znevýhodněním) probíhá spolupráce asistenta s rodiči žáka obvykle formou každodenní výměny základních informací o aktuálním zdravotním stavu a potřebách žáka i o probraném učivu a potřebě jeho procvičování. Velmi důležitá může být podpora asistenta pedagoga při dlouhodobé nepřítomnosti žáka, např. v době hospitalizace nebo pooperační rekonvalescence – v takovém období může asistent donést žákovi zadání probírané látky, případně (po dohodě s rodiči) s ním i část školního učiva v domácím prostředí zopakovat.

U žáků se sociálním znevýhodněním může být pro školu a pedagogy někdy velmi těžké navázat kontakt s rodiči žáků. Tito rodiče často o kontakt s učiteli nestojí a někdy se mu i záměrně vyhýbají – ne vždy jsou ale důvodem neochota nebo nezájem, v mnoha případech se tito rodiče jednoduše obávají nepříjemné kritiky nebo nedorozumění či nepochopení. Podle známého přísloví o hoře a Mohamedovi v takové situaci musí škola vyrazit za rodiči, kontakt s rodiči záměrně vyhledat a iniciovat.
Pro kontakt s rodinami sociálně znevýhodněných žáků je vždy nutné, aby měl asistent alespoň základní informace o sociálním zázemí žáků; tyto rodiny často řeší problémy, které jsou v porovnání se školní úspěšností jejich dítěte daleko závažnější (nejisté bydlení, nadměrné dluhy, nedostatek finančních prostředků na základní potraviny nebo ošacení), což je v jednání s nimi vždy potřeba náležitě zohlednit.
Pokud jde o rodiny žáků z etnických nebo národnostních minorit (Romové, Vietnamci, Ukrajinci a další) je potřeba, aby asistent znal nejdůležitější kulturní specifika dané rodiny a byl schopen tato specifiky v jednání s rodinou zohledňovat.

Kontakt asistenta s rodinou (zákonnými zástupci) žáka může mít různé formy:

  • kontaktování rodičů žáka v ranních hodinách nebo po vyučování v budově školy nebo před školou, slouží k předání informací o učivu, chování, organizačních záležitostech;
  • delší setkání, na které asistent pozve rodiče žáka do školy, může velmi pomoci k řešení konkrétních problémů, předpokládá ale již dříve vytvořený vztah vzájemné důvěry mezi asistentem a rodiči žáka;
  • kontaktování rodičů žáka v jejich domácím prostředí „mezi dveřmi“, obdobně jako v první uvedené variantě i tato forma kontaktu slouží k předání nejdůležitějších informací o učivu, chování, organizačních záležitostech;
  • kontakt s rodiči žáka během doučování v domácím prostředí může pomoci nejen k předání důležitých informací ze školního prostředí, ale může být prospěšný i v pozvolném a přirozeném utváření pedagogických kompetencí u samotných rodičů žáka.

 

AKTUALITY

Mateřská škola Louňovice hledá školního asistenta úvazek 0,5

09.07.2020

Mateřská škola Louňovice Praha východ přijme od 1. září 2020 do 31. srpna 2021 školního asistenta/asistentku na poloviční úvazek tj. 4 hodiny denně dopoledne. Nabízíme rodinné prostředí malé MŠ uprostřed přírody, příjemný kolektiv. Požadujeme vzdělání dle platné legislativy, bezúhonnost a nadšení pro práci s dětmi. >>

Asistentka pedagoga hledá práci v Plzni-městě

01.07.2020

Hledám práci asistenta pedagoga v ZŠ nebo MŠ v Plzeň-město, úvazek 0,5; 0,75; 1,0. Mám akreditace na asistenta pedagoga a pedagoga volného času. Praxe v MŠ a u dětí v kroužku. Děti mám ráda a ráda bych jim dál pomáhala. >>

Asistentka pedagoga hledá práci v Plzni

01.07.2020

Hledám práci na pozici asistent pedagoga v Plzni v MŠ, ZŠ i v ZŠ speciální. Úvazek 0,75 -1,0. V lednu 2020 jsem dokončila bakalářské studium speciální pedagogiky. Praxi mám především z průběhu studia na škole, v pracovní pozici asistenta jsem zatím nepůsobila. Ráda se ale rychle přizpůsobuji a učím všemu potřebnému. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013