Aktuality

Souvislosti novely školského zákona aneb co je skutečnou zkratkou k cíli?

Přinášíme pohled Tomáše Habarta z organizace Člověk v tísni, uveřejněný v Deníku Referendum.

Poslanecká sněmovna projednává novelu školského zákona. Její součástí je i ustanovení, které představuje nemalé riziko. Hrozí, že nálepku mentálního postižení získá mnohem větší počet dětí než doposud.

V posledních týdnech se otevřela vyostřená debata ohledně možností společného vzdělávání všech žáků. Nebude náhodou, že se vede právě v době projednávání novely školského zákona a v době sporů o § 16a odst. 5, který hrozí zneužitím v neprospěch žáků.

Souvisejících témat je mnoho, dovolím si rozvinout jeden moment, který mne zaujal v článku Inkluze nebo inkluzivismus? prof. Štecha – co je vlastně jím zmiňovanou zkratkou k cíli. Domnívám se, že zkratkou nejsou „ideologičtí bojovníci za inkluzi“, ale právě navržené ustanovení v novele. Jeden z výkladů nejasné formulace může vést k tomu, že děti bez mentálního postižení tento status přesto získají – jakoby „zkratkou“.

Možná nebude od věci přiblížit, v jakém kontextu by opatření platilo. Jak známo, v ČR máme vysoce selektivní vzdělávací systém, děti třídíme do různých typů škol od co možná nejnižšího věku. Rodičům se to povětšinou líbí, tvůrci vzdělávacích politik nevysvětlují, proč je to špatně, politici logicky vychází vstříc požadavkům občanů – ať již jsou to rodiče školáků či voliči žádající jednoduchá řešení složitých problémů.

Více se dočtete zde...

AKTUALITY

MŠ Orlík nad Vltavou hledá asistenta pedagoga na 0,625 úvazku

14.12.2018

ZŠ a MŠ Orlík nad Vltavou hledá asistenta pedagoga do MŠ na 25 hodin přímé pedagogické činnosti týdně (tj.0,625 úvazku). Pracovní poměr na dobu určitou (12 měsíců), nástup 1.1.2019. Požadavky na vzdělání: SŠ + ukončené nebo alespoň probíhající kvalifikační studium pro asistenty pedagoga. >>

Matka hledá asistenta pedagoga do MŠ Brno Vinohrady

12.12.2018

Hledám asistenta pedagoga do MŠ v Brně na Vinohradech pro mého syna (5,5 roku). Stačí rekvalifikační kurz, nebráním se ani studentce, měla by však být empatická a se zájmem o problematiku vývojové dysfázie a PAS. Pracovní úvazek 4 hod.denně, pouze dopoledne. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013