O projektu

Školní asistenti II - Jaroměř

  • Plný název: Školní asistent – nástroj podporující rovné příležitosti romských žáků se sociálním znevýhodněním
  • projekt byl podpořen z prostředků fondu Evropského hospodářského prostoru a Norských fondů 
  • doba realizace: 1. 4. 2015 až 31. 3. 2016

Cílem projektu je posílit rovné příležitosti předškolních dětí a žáků ZŠ z odlišného sociokulturního prostředí prostřednictvím zpřístupnění funkce školního asistenta pro sociálně znevýhodněné, zvyšování jeho kompetencí a rozšíření nabídky asistenčních služeb poskytovaných ZŠ.


Více o projektu najdete zde.


 Zapojená škola

Realizační tým:

  • Michaela Groulíková - školní asistentka
  • Renata Gorolová - školní asistentka
  • Jan Zajíc - vedoucí projektu
    • kontakt: 608 278 361, jan.zajic@novaskolaops.cz
  • Barbora Šebová - koordinátorka
    • kontakt: 603 244 711, barbora.sebova@novaskolaops.cz
  • Lenka Friedbergerová - finanční manažerka
  • Zbyněk Němec - metodik projektu

Dvě školní asistentky pomáhají více než sedmdesáti žákům jaroměřské školy. Zajišťují asistenci pedagogům přímo ve třídách, opakují si probíranou látku s dětmi po vyučování a organizují pravidelné volnočasové aktivity.

Na organizaci volnočasových akcí se podílejí významnou měrou i dobrovolníci.

Postupně se působnost školních asistentů rozšíří ze školního prostředí i směrem k rodinám romských žáků, kde budou formou terénní práce podporovat zlepšení vztahu rodiny ke školní přípravě dětí – budou ambasadory vzdělání v rodinách postižených sociálním vyloučením a budou doučovat děti z těchto rodin i v jejich domácím prostředí.

V průběhu trvání celého projektu mohou asistenti i spolupracující pedagogové využívat metodickou podporu odborníků z Nové školy – asistenti si budou průběžně zvyšovat své odborné kompetence. Za pomoci Nové školy budou také pracovat na efektivním nastavení spolupráce s pedagogy.

Vyvrcholením volnočasových aktivit bude příměstský tábor, který v srpnu nabídne dětem aktivity mimo školní prostředí. V rámci tábora děti získají zážitky, které na rozdíl od svých vrstevníků jinak nezažijí – výlety na zajímavá místa, exkurze, soutěže, kreativní dílny.

Na základě zkušeností z celého projektu pak vznikne metodika se zaměřením na společnou přípravu asistenta a pedagoga na výuku, navazující na předchozí publikaci Nové školy Asistence ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním (ke stažení zde).

METODIKU Společné přípravy a konzultace jako klíč k úspěšné spolupráci asistenta s učitelem SI MŮŽETE STÁHNOUT ZDE.

Podpořeno grantem z Islandu, Lichtenštejnska a Norska v rámci EHP fondů.

 

AKTUALITY

Jak se dařilo asistentům v době krize? Jak se připravit, abychom případné další zavření škol zvládli lépe? Podívejte se na webinář

29.05.2020

Jak dnes asistenti spolupracují s pedagogy a jak podporují žáky se speciálními vzdělávacími potřebami? Jaké nástroje a metody v práci na dálku se asistentům osvědčily? Na co by bylo dobré po aktuálních zkušenostech navázat a co lze stále ještě zlepšovat? To probírali na webináři projektu APIV B Alexandra Petrů z Člověka v tísni a Tomáš Machalík z Národního pedagogického institutu ČR. >>

Asistent pedagoga hledá práci v Tišnově a okolí

27.05.2020

Hledám práci na pozici asistenta pedagoga v Tišnově a okolí. Mám středoškolské vzdělání ukončené maturitou. Nyní studuji druhý semestr CŽV Masarykovy university v Brně obor Vychovatelství. Mám s dětmi zkušenosti a velmi kladný vztah. Měla bych zájem o uplatnění v tomto oboru nejlépe v MŠ či ZŠ. >>

ZŠ v Praze 6 nabízí práci asistenta pedagoga na 1,0 úvazek

27.05.2020

ZŠ Hanspaulka na Praze 6 nabízí práci asistenta pedagoga na plný úvazek k chlapci s tělesným postižením (s obsluhou vozíku), který je žákem druhého stupně. Nabízíme pevnou pracovní dobu převážně v dopoledních hodinách. Příjemný pracovní kolektiv, práce v týmu. Možnost získání praxe a dalšího vzdělávání. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013