O projektu

Školní asistenti II - Jaroměř

  • Plný název: Školní asistent – nástroj podporující rovné příležitosti romských žáků se sociálním znevýhodněním
  • projekt byl podpořen z prostředků fondu Evropského hospodářského prostoru a Norských fondů 
  • doba realizace: 1. 4. 2015 až 31. 3. 2016

Cílem projektu je posílit rovné příležitosti předškolních dětí a žáků ZŠ z odlišného sociokulturního prostředí prostřednictvím zpřístupnění funkce školního asistenta pro sociálně znevýhodněné, zvyšování jeho kompetencí a rozšíření nabídky asistenčních služeb poskytovaných ZŠ.


Více o projektu najdete zde.


 Zapojená škola

Realizační tým:

  • Michaela Groulíková - školní asistentka
  • Renata Gorolová - školní asistentka
  • Jan Zajíc - vedoucí projektu
    • kontakt: 608 278 361, jan.zajic@novaskolaops.cz
  • Barbora Šebová - koordinátorka
    • kontakt: 603 244 711, barbora.sebova@novaskolaops.cz
  • Lenka Friedbergerová - finanční manažerka
  • Zbyněk Němec - metodik projektu

Dvě školní asistentky pomáhají více než sedmdesáti žákům jaroměřské školy. Zajišťují asistenci pedagogům přímo ve třídách, opakují si probíranou látku s dětmi po vyučování a organizují pravidelné volnočasové aktivity.

Na organizaci volnočasových akcí se podílejí významnou měrou i dobrovolníci.

Postupně se působnost školních asistentů rozšíří ze školního prostředí i směrem k rodinám romských žáků, kde budou formou terénní práce podporovat zlepšení vztahu rodiny ke školní přípravě dětí – budou ambasadory vzdělání v rodinách postižených sociálním vyloučením a budou doučovat děti z těchto rodin i v jejich domácím prostředí.

V průběhu trvání celého projektu mohou asistenti i spolupracující pedagogové využívat metodickou podporu odborníků z Nové školy – asistenti si budou průběžně zvyšovat své odborné kompetence. Za pomoci Nové školy budou také pracovat na efektivním nastavení spolupráce s pedagogy.

Vyvrcholením volnočasových aktivit bude příměstský tábor, který v srpnu nabídne dětem aktivity mimo školní prostředí. V rámci tábora děti získají zážitky, které na rozdíl od svých vrstevníků jinak nezažijí – výlety na zajímavá místa, exkurze, soutěže, kreativní dílny.

Na základě zkušeností z celého projektu pak vznikne metodika se zaměřením na společnou přípravu asistenta a pedagoga na výuku, navazující na předchozí publikaci Nové školy Asistence ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním (ke stažení zde).

METODIKU Společné přípravy a konzultace jako klíč k úspěšné spolupráci asistenta s učitelem SI MŮŽETE STÁHNOUT ZDE.

Podpořeno grantem z Islandu, Lichtenštejnska a Norska v rámci EHP fondů.

 

AKTUALITY

Rodina v Praze 8 hledá asistenta pedagoga

13.12.2017

K naší sedmileté veselé, vtipné holčičce, která je na vozíčku, hledáme milou, trpělivou, fyzicky zdatnou a zkušenou slečnu nebo pána na výpomoc odpoledne.Jedná se o doprovody ze školy domů, 2 dny týdně, učení a hraní v domácnosti podle dohody a možností asistenta. Hra na hudební nástroj nebo znalosti fyzioterapie by bylo velké plus. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013