O projektu

Školní asistenti II - Jaroměř

  • Plný název: Školní asistent – nástroj podporující rovné příležitosti romských žáků se sociálním znevýhodněním
  • projekt byl podpořen z prostředků fondu Evropského hospodářského prostoru a Norských fondů 
  • doba realizace: 1. 4. 2015 až 31. 3. 2016

Cílem projektu je posílit rovné příležitosti předškolních dětí a žáků ZŠ z odlišného sociokulturního prostředí prostřednictvím zpřístupnění funkce školního asistenta pro sociálně znevýhodněné, zvyšování jeho kompetencí a rozšíření nabídky asistenčních služeb poskytovaných ZŠ.


Více o projektu najdete zde.


 Zapojená škola

Realizační tým:

  • Michaela Groulíková - školní asistentka
  • Renata Gorolová - školní asistentka
  • Jan Zajíc - vedoucí projektu
    • kontakt: 608 278 361, jan.zajic@novaskolaops.cz
  • Barbora Šebová - koordinátorka
    • kontakt: 603 244 711, barbora.sebova@novaskolaops.cz
  • Lenka Friedbergerová - finanční manažerka
  • Zbyněk Němec - metodik projektu

Dvě školní asistentky pomáhají více než sedmdesáti žákům jaroměřské školy. Zajišťují asistenci pedagogům přímo ve třídách, opakují si probíranou látku s dětmi po vyučování a organizují pravidelné volnočasové aktivity.

Na organizaci volnočasových akcí se podílejí významnou měrou i dobrovolníci.

Postupně se působnost školních asistentů rozšíří ze školního prostředí i směrem k rodinám romských žáků, kde budou formou terénní práce podporovat zlepšení vztahu rodiny ke školní přípravě dětí – budou ambasadory vzdělání v rodinách postižených sociálním vyloučením a budou doučovat děti z těchto rodin i v jejich domácím prostředí.

V průběhu trvání celého projektu mohou asistenti i spolupracující pedagogové využívat metodickou podporu odborníků z Nové školy – asistenti si budou průběžně zvyšovat své odborné kompetence. Za pomoci Nové školy budou také pracovat na efektivním nastavení spolupráce s pedagogy.

Vyvrcholením volnočasových aktivit bude příměstský tábor, který v srpnu nabídne dětem aktivity mimo školní prostředí. V rámci tábora děti získají zážitky, které na rozdíl od svých vrstevníků jinak nezažijí – výlety na zajímavá místa, exkurze, soutěže, kreativní dílny.

Na základě zkušeností z celého projektu pak vznikne metodika se zaměřením na společnou přípravu asistenta a pedagoga na výuku, navazující na předchozí publikaci Nové školy Asistence ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním (ke stažení zde).

METODIKU Společné přípravy a konzultace jako klíč k úspěšné spolupráci asistenta s učitelem SI MŮŽETE STÁHNOUT ZDE.

Podpořeno grantem z Islandu, Lichtenštejnska a Norska v rámci EHP fondů.

 

AKTUALITY

Mateřská škola Louňovice hledá školního asistenta úvazek 0,5

09.07.2020

Mateřská škola Louňovice Praha východ přijme od 1. září 2020 do 31. srpna 2021 školního asistenta/asistentku na poloviční úvazek tj. 4 hodiny denně dopoledne. Nabízíme rodinné prostředí malé MŠ uprostřed přírody, příjemný kolektiv. Požadujeme vzdělání dle platné legislativy, bezúhonnost a nadšení pro práci s dětmi. >>

Asistentka pedagoga hledá práci v Plzni-městě

01.07.2020

Hledám práci asistenta pedagoga v ZŠ nebo MŠ v Plzeň-město, úvazek 0,5; 0,75; 1,0. Mám akreditace na asistenta pedagoga a pedagoga volného času. Praxe v MŠ a u dětí v kroužku. Děti mám ráda a ráda bych jim dál pomáhala. >>

Asistentka pedagoga hledá práci v Plzni

01.07.2020

Hledám práci na pozici asistent pedagoga v Plzni v MŠ, ZŠ i v ZŠ speciální. Úvazek 0,75 -1,0. V lednu 2020 jsem dokončila bakalářské studium speciální pedagogiky. Praxi mám především z průběhu studia na škole, v pracovní pozici asistenta jsem zatím nepůsobila. Ráda se ale rychle přizpůsobuji a učím všemu potřebnému. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013