O projektu

Školní asistenti II - Jaroměř

  • Plný název: Školní asistent – nástroj podporující rovné příležitosti romských žáků se sociálním znevýhodněním
  • projekt byl podpořen z prostředků fondu Evropského hospodářského prostoru a Norských fondů 
  • doba realizace: 1. 4. 2015 až 31. 3. 2016

Cílem projektu je posílit rovné příležitosti předškolních dětí a žáků ZŠ z odlišného sociokulturního prostředí prostřednictvím zpřístupnění funkce školního asistenta pro sociálně znevýhodněné, zvyšování jeho kompetencí a rozšíření nabídky asistenčních služeb poskytovaných ZŠ.


Více o projektu najdete zde.


 Zapojená škola

Realizační tým:

  • Michaela Groulíková - školní asistentka
  • Renata Gorolová - školní asistentka
  • Jan Zajíc - vedoucí projektu
    • kontakt: 608 278 361, jan.zajic@novaskolaops.cz
  • Barbora Šebová - koordinátorka
    • kontakt: 603 244 711, barbora.sebova@novaskolaops.cz
  • Lenka Friedbergerová - finanční manažerka
  • Zbyněk Němec - metodik projektu

Dvě školní asistentky pomáhají více než sedmdesáti žákům jaroměřské školy. Zajišťují asistenci pedagogům přímo ve třídách, opakují si probíranou látku s dětmi po vyučování a organizují pravidelné volnočasové aktivity.

Na organizaci volnočasových akcí se podílejí významnou měrou i dobrovolníci.

Postupně se působnost školních asistentů rozšíří ze školního prostředí i směrem k rodinám romských žáků, kde budou formou terénní práce podporovat zlepšení vztahu rodiny ke školní přípravě dětí – budou ambasadory vzdělání v rodinách postižených sociálním vyloučením a budou doučovat děti z těchto rodin i v jejich domácím prostředí.

V průběhu trvání celého projektu mohou asistenti i spolupracující pedagogové využívat metodickou podporu odborníků z Nové školy – asistenti si budou průběžně zvyšovat své odborné kompetence. Za pomoci Nové školy budou také pracovat na efektivním nastavení spolupráce s pedagogy.

Vyvrcholením volnočasových aktivit bude příměstský tábor, který v srpnu nabídne dětem aktivity mimo školní prostředí. V rámci tábora děti získají zážitky, které na rozdíl od svých vrstevníků jinak nezažijí – výlety na zajímavá místa, exkurze, soutěže, kreativní dílny.

Na základě zkušeností z celého projektu pak vznikne metodika se zaměřením na společnou přípravu asistenta a pedagoga na výuku, navazující na předchozí publikaci Nové školy Asistence ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním (ke stažení zde).

METODIKU Společné přípravy a konzultace jako klíč k úspěšné spolupráci asistenta s učitelem SI MŮŽETE STÁHNOUT ZDE.

Podpořeno grantem z Islandu, Lichtenštejnska a Norska v rámci EHP fondů.

 

AKTUALITY

ZŠ v Praze 10 hledá asistenta pedagoga na 0,75 úvazek

17.08.2017

Základní škola Hostýnská, Praha 10, hledá od září 2017 asistenta pedagoga pro žáka druhé třídy, úvazek 0,75. Žák má poruchu pozornosti. Požadujeme úplné střední vzdělání s maturitou, kurz asistenta pedagoga nebo pedagogické vzdělání výhodou. >>

Montessori bilingvní ZŠ v Praze 6 hledá asistenta pedagoga

16.08.2017

Pro naši montessori bilingvní základní školu na Praze 6 hledáme kolegu/kolegyni na pozici Asistent pedagoga. Požadujeme min. střední pedagogické vzdělání nebo maturitu a kurz, znalost angličtiny alespoň na mírně pokročilé úrovni. Nabízíme možnost absolvovat montessori výcvik certifikovaný American Montessori Society. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013