Asistent pedagoga

PROFESE ŠKOLNÍHO ASISTENTA

Profese školního asistenta není definována legislativně (není pojmenována v zákonech ani ve vyhláškách), řídí se ale podle projektových výzev ministerstva školství. Zejména jde o dokumenty: 

Školní asistent v projektech OP VVV. Dostupné z:
http://www.msmt.cz/uploads/OP_VVV/Vyzva_Inkluzivni_vzdelavani/Skolni_asistent_vyklad_OPVVV.pdf
Přehled šablon a jejich věcný výklad. Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání, programové období 2014 – 2020. Dostupné z:
http://www.msmt.cz/uploads/OP_VVV/Vyzva_zjednodusene_projekty_22_a23/Priloha_c_3_Prehled_sablon1.pdf

Podle těchto dokumentů je profese školního asistenta zřizována za účelem podpory dětí a žáků ohrožených školním neúspěchem (zejména v důsledku nedostatečné podpory vzdělávání ze strany rodiny, dlouhodobě špatného prospěchu, nízké motivace nebo kázeňských přestupků) a dětí a žáků ze sociálně znevýhodněného prostředí.

Zaměstnavatelem školního asistenta může být mateřská nebo základní škola. Méně často může být zaměstnavatelem i nezisková organizace – v takovém případě jde ale o projekt spolupráce neziskové organizace s MŠ nebo ZŠ a školní asistent i zde působí v prostředí těchto partnerských škol.

Pro odlišení od asistentů pedagoga je důležité zdůraznit, že školní asistenti nejsou pedagogičtí pracovníci – mají tedy menší nárok na dovolenou (jen 4 – 5 týdnů ročně), nemají nárok na studijní volno a v rámci vzdělávání nespadají do režimu DVPP (dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků).

AKTUALITY

InBáze z.s., nabízí kurz “Specifika práce asistenta pedagoga s dětmi a žáky s odlišným mateřským jazykem”

05.12.2019

Kurz je určen především asistentům pedagoga a pedagogickým pracovníkům v mateřských a základních školách působících na území Prahy, kteří pracují s dětmi a žáky s odlišným mateřským jazykem. Podmínkou účasti je znalost českého jazyka a dalšího cizího jazyka na úrovni min. B1 - B2. Kurz není kvalifikační, jde o doplňkové vzdělávání. >>

Asistent pedagoga hledá práci v Plzni a okolí

05.12.2019

Hledám práci jako asistentka pedagoga od ledna 2020, nejlépe na plný úvazek. Vystudovala jsem VoŠ pedagogického směru a jako asistentka mám osmiletou praxi, z toho čtyři roky na ZŠ a čtyři roky v MŠ běžné i speciální. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013