Asistent pedagoga

PROFESE ŠKOLNÍHO ASISTENTA

Profese školního asistenta není definována legislativně (není pojmenována v zákonech ani ve vyhláškách), řídí se ale podle projektových výzev ministerstva školství. Zejména jde o dokumenty: 

Školní asistent v projektech OP VVV. Dostupné z:
http://www.msmt.cz/uploads/OP_VVV/Vyzva_Inkluzivni_vzdelavani/Skolni_asistent_vyklad_OPVVV.pdf
Přehled šablon a jejich věcný výklad. Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání, programové období 2014 – 2020. Dostupné z:
http://www.msmt.cz/uploads/OP_VVV/Vyzva_zjednodusene_projekty_22_a23/Priloha_c_3_Prehled_sablon1.pdf

Podle těchto dokumentů je profese školního asistenta zřizována za účelem podpory dětí a žáků ohrožených školním neúspěchem (zejména v důsledku nedostatečné podpory vzdělávání ze strany rodiny, dlouhodobě špatného prospěchu, nízké motivace nebo kázeňských přestupků) a dětí a žáků ze sociálně znevýhodněného prostředí.

Zaměstnavatelem školního asistenta může být mateřská nebo základní škola. Méně často může být zaměstnavatelem i nezisková organizace – v takovém případě jde ale o projekt spolupráce neziskové organizace s MŠ nebo ZŠ a školní asistent i zde působí v prostředí těchto partnerských škol.

Pro odlišení od asistentů pedagoga je důležité zdůraznit, že školní asistenti nejsou pedagogičtí pracovníci – mají tedy menší nárok na dovolenou (jen 4 – 5 týdnů ročně), nemají nárok na studijní volno a v rámci vzdělávání nespadají do režimu DVPP (dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků).

AKTUALITY

Rodiče hledají pro syna asistenta pedagoga do MŠ v Praze 7

21.01.2020

Rodiče shání pro svého syna, věk 3 roky, asistenta pedagoga do MŠ Visionary, Plynární 1617/10, Praha - Holešovice. Jedná se o dopolední práci na částečný úvazek, max 25,5 hod. týdně. Syn má středně těžkou až těžkou nedoslýchavost, s dopady na rozvoj řeči a vzdělávání. Sluchová vada je korigována sluchadly. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013