Asistent pedagoga

PROFESE ŠKOLNÍHO ASISTENTA

Profese školního asistenta není definována legislativně (není pojmenována v zákonech ani ve vyhláškách), řídí se ale podle projektových výzev ministerstva školství. Zejména jde o dokumenty: 

Školní asistent v projektech OP VVV. Dostupné z:
http://www.msmt.cz/uploads/OP_VVV/Vyzva_Inkluzivni_vzdelavani/Skolni_asistent_vyklad_OPVVV.pdf
Přehled šablon a jejich věcný výklad. Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání, programové období 2014 – 2020. Dostupné z:
http://www.msmt.cz/uploads/OP_VVV/Vyzva_zjednodusene_projekty_22_a23/Priloha_c_3_Prehled_sablon1.pdf

Podle těchto dokumentů je profese školního asistenta zřizována za účelem podpory dětí a žáků ohrožených školním neúspěchem (zejména v důsledku nedostatečné podpory vzdělávání ze strany rodiny, dlouhodobě špatného prospěchu, nízké motivace nebo kázeňských přestupků) a dětí a žáků ze sociálně znevýhodněného prostředí.

Zaměstnavatelem školního asistenta může být mateřská nebo základní škola. Méně často může být zaměstnavatelem i nezisková organizace – v takovém případě jde ale o projekt spolupráce neziskové organizace s MŠ nebo ZŠ a školní asistent i zde působí v prostředí těchto partnerských škol.

Pro odlišení od asistentů pedagoga je důležité zdůraznit, že školní asistenti nejsou pedagogičtí pracovníci – mají tedy menší nárok na dovolenou (jen 4 – 5 týdnů ročně), nemají nárok na studijní volno a v rámci vzdělávání nespadají do režimu DVPP (dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků).

AKTUALITY

ZŠ speciální v Psárech přijme asistenta pedagoga

23.09.2020

Pro naši ZŠ speciální v Psárech hledáme asistentku/asistenta pedagoga k dětem s kombinovaným postižením. Úvazek 0,75. Nástup možný ihned. Asistentské vzdělání není nutné, lze dodělat. Dobrá dostupnost z Prahy MHD. >>

MŠ v Říčanech – Kuří hledá asistenta pedagoga na 0,5 úvazek

23.09.2020

Pro Mateřskou školu Kuřátko v Říčanech – Kuří hledáme asistenta pedagoga, 20 hodin/týden, nástup nejlépe 1. října 2020. Nabízíme rodinnou atmosféru malé školy, přátelské a podnětné pracovní prostředí, nové a moderní zázemí, maximální materiální i personální podporu. Požadujeme laskavý, trpělivý a vstřícný přístup k dětem, schopnost pracovat v týmu a umět říci vlastní názor. >>

Jaké jsou vaše zkušenosti z distanční výuky a návratu dětí do školy?

22.09.2020

Vzdělávací program Varianty společnosti Člověk v tísni prosí o vyplnění krátkého dotazníku. Cílem šetření je zmapovat zkušenosti a doporučení asistentů pedagoga a školních asistentů z období distanční výuky a návratu do škol. Šetření je anonymní a jeho výsledky chceme využít jako další podklad do diskusí o roli asistentů v českém vzdělávacím systému. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013