Dnes < > June 2020
Sunday PO ÚT ST ČT SO
31
Jun 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Jul 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11

Další zdroje informací o AP

ŠÁNDOROVÁ, V. (2011). Výsledky prieskumu o postavení žiaka zo sociálne znevýhodneného prostredia v základnej škole. 2. časť.

Článek přináší poznatky z výzkumného šetření realizovaného na sedmi stovkách základních škol ze Slovenské republiky (prešovského, košického a nitranského kraje). Výzkum byl zaměřený na jednotlivé aspekty vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním, včetně účinnosti podpory asistenta pedagoga a potřeby znalosti romského jazyka při práci asistentů.

Autoři výzkumu z Metodicko-pedagogického centra v Prešově zjistili, že účinnost práce asistenta pedagoga je jednoznačně vyšší při rozsáhlejších hodinových úvazcích v jedné třídě a také, že „čím vyšší úväzok asistenta učitel’a v jednej triede, tým nižší je rozdiel v počte vymeškaných hodín medzi žiakmi zo SZP a žiakmi celkom“ (s. 23, SZP – sociálně znevýhodněné prostředí).

V průzkumu bylo také prokázáno vyšší uplatnění asistentů na první stupni – v prvním ročníku pracovalo 115 asistentů, v nultém ročníku 52 asistentů; nejméně asistentů (7) bylo v devátých ročnících.

Závěry výzkumu také upřesňují vliv znalosti romského jazyka na efektivitu asistentské práce – dle autorů výzkumu se znalost romského jazyka pozitivně projevuje ve snižování počtu žáků se sociálním znevýhodněním opakujících ročník v nižších třídách, ve vyšších ročnících se ale tento pozitivní vliv ztrácí.

Zdroj: ŠÁNDOROVÁ, V., 2011. Výsledky prieskumu o postavení žiaka zo sociálne znevýhodneného prostredia v základnej škole. 2. časť. Pedagogické rozhľady : odborno-metodický časopis 5/ 2011, s. 22-23.

AKTUALITY

Jak se dařilo asistentům v době krize? Jak se připravit, abychom případné další zavření škol zvládli lépe? Podívejte se na webinář

29.05.2020

Jak dnes asistenti spolupracují s pedagogy a jak podporují žáky se speciálními vzdělávacími potřebami? Jaké nástroje a metody v práci na dálku se asistentům osvědčily? Na co by bylo dobré po aktuálních zkušenostech navázat a co lze stále ještě zlepšovat? To probírali na webináři projektu APIV B Alexandra Petrů z Člověka v tísni a Tomáš Machalík z Národního pedagogického institutu ČR. >>

Asistent pedagoga hledá práci v Tišnově a okolí

27.05.2020

Hledám práci na pozici asistenta pedagoga v Tišnově a okolí. Mám středoškolské vzdělání ukončené maturitou. Nyní studuji druhý semestr CŽV Masarykovy university v Brně obor Vychovatelství. Mám s dětmi zkušenosti a velmi kladný vztah. Měla bych zájem o uplatnění v tomto oboru nejlépe v MŠ či ZŠ. >>

ZŠ v Praze 6 nabízí práci asistenta pedagoga na 1,0 úvazek

27.05.2020

ZŠ Hanspaulka na Praze 6 nabízí práci asistenta pedagoga na plný úvazek k chlapci s tělesným postižením (s obsluhou vozíku), který je žákem druhého stupně. Nabízíme pevnou pracovní dobu převážně v dopoledních hodinách. Příjemný pracovní kolektiv, práce v týmu. Možnost získání praxe a dalšího vzdělávání. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013