<< předchozí 12/2017 další >>
PO ÚT ST ČT SO NE
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07

Další zdroje informací o AP

ŠÁNDOROVÁ, V. (2011). Výsledky prieskumu o postavení žiaka zo sociálne znevýhodneného prostredia v základnej škole. 2. časť.

Článek přináší poznatky z výzkumného šetření realizovaného na sedmi stovkách základních škol ze Slovenské republiky (prešovského, košického a nitranského kraje). Výzkum byl zaměřený na jednotlivé aspekty vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním, včetně účinnosti podpory asistenta pedagoga a potřeby znalosti romského jazyka při práci asistentů.

Autoři výzkumu z Metodicko-pedagogického centra v Prešově zjistili, že účinnost práce asistenta pedagoga je jednoznačně vyšší při rozsáhlejších hodinových úvazcích v jedné třídě a také, že „čím vyšší úväzok asistenta učitel’a v jednej triede, tým nižší je rozdiel v počte vymeškaných hodín medzi žiakmi zo SZP a žiakmi celkom“ (s. 23, SZP – sociálně znevýhodněné prostředí).

V průzkumu bylo také prokázáno vyšší uplatnění asistentů na první stupni – v prvním ročníku pracovalo 115 asistentů, v nultém ročníku 52 asistentů; nejméně asistentů (7) bylo v devátých ročnících.

Závěry výzkumu také upřesňují vliv znalosti romského jazyka na efektivitu asistentské práce – dle autorů výzkumu se znalost romského jazyka pozitivně projevuje ve snižování počtu žáků se sociálním znevýhodněním opakujících ročník v nižších třídách, ve vyšších ročnících se ale tento pozitivní vliv ztrácí.

Zdroj: ŠÁNDOROVÁ, V., 2011. Výsledky prieskumu o postavení žiaka zo sociálne znevýhodneného prostredia v základnej škole. 2. časť. Pedagogické rozhľady : odborno-metodický časopis 5/ 2011, s. 22-23.

AKTUALITY

Rodiče hledají asistenta - terapeuta pro autistického syna v Praze 13

05.12.2017

Hledáme asistenta - terapeuta pro našeho čtyřletého autistického téměř nemluvícího syna s mírnou povahou. Jedná se o pravidelnou samostatnou práci s dítětem formou hry v domácím prostředí (Praha 13 - Nové Butovice). Terapie probíhají podle možností asistenta a rodiny cca 2-4x týdně 2 hodiny nejlépe mezi 17-19 h od ledna do června 2018. >>

Soukromá MŠ v Praze 3 přijme asistentku/a pedagoga na 0,25 úvazek

28.11.2017

Soukromá MŠ Písnička, Praha 3 přijme asistentku/a pedagoga ke tříleté dívce se zdravotním znevýhodněním, Požadujeme vzdělání AP nebo plánovaný nástup do kvalifikačního kurzu pro AP, trpělivost a kladný vztah k dětem. Nabízíme úvazek 0,25 (dvě dopoledne týdně), malý kolektiv, rodinné prostředí. Nástup od ledna 2018. >>

ZŠ a MŠ v Praze 5 hledá asistenta na 1,0 úvazek

28.11.2017

Základní a mateřská škola Praha 5 - Smíchov hledá asistenta pedagoga na plný úvazek od 1.ledna 2018 do 30. června 2018. Požadujeme minimálně kvalifikační kurz pro asistenty pedagoga a střední školu zakončenou maturitní zkouškou. Pedagogické vzdělání je velkou výhodou. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013