<< předchozí 06/2018 další >>
PO ÚT ST ČT SO NE
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08

Další zdroje informací o AP

ŠÁNDOROVÁ, V. (2011). Výsledky prieskumu o postavení žiaka zo sociálne znevýhodneného prostredia v základnej škole. 2. časť.

Článek přináší poznatky z výzkumného šetření realizovaného na sedmi stovkách základních škol ze Slovenské republiky (prešovského, košického a nitranského kraje). Výzkum byl zaměřený na jednotlivé aspekty vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním, včetně účinnosti podpory asistenta pedagoga a potřeby znalosti romského jazyka při práci asistentů.

Autoři výzkumu z Metodicko-pedagogického centra v Prešově zjistili, že účinnost práce asistenta pedagoga je jednoznačně vyšší při rozsáhlejších hodinových úvazcích v jedné třídě a také, že „čím vyšší úväzok asistenta učitel’a v jednej triede, tým nižší je rozdiel v počte vymeškaných hodín medzi žiakmi zo SZP a žiakmi celkom“ (s. 23, SZP – sociálně znevýhodněné prostředí).

V průzkumu bylo také prokázáno vyšší uplatnění asistentů na první stupni – v prvním ročníku pracovalo 115 asistentů, v nultém ročníku 52 asistentů; nejméně asistentů (7) bylo v devátých ročnících.

Závěry výzkumu také upřesňují vliv znalosti romského jazyka na efektivitu asistentské práce – dle autorů výzkumu se znalost romského jazyka pozitivně projevuje ve snižování počtu žáků se sociálním znevýhodněním opakujících ročník v nižších třídách, ve vyšších ročnících se ale tento pozitivní vliv ztrácí.

Zdroj: ŠÁNDOROVÁ, V., 2011. Výsledky prieskumu o postavení žiaka zo sociálne znevýhodneného prostredia v základnej škole. 2. časť. Pedagogické rozhľady : odborno-metodický časopis 5/ 2011, s. 22-23.

AKTUALITY

Asistentka pedagoga s praxí hledá práci v Praze 4

13.06.2018

Mám zájem o zkrácený úvazek, nebo dle Vaší nabídky. Mám SŠ s maturitou, akreditovaný kurz pedagogiky pro AP a zároveň mám profesní kvalifikaci jako chůva pro děti do zahájení školní docházky. Praxi mam ve speciální třídě, ale i běžné (ADHD, ADD, DMO, SPU, Aspergerův syndrom a Autismus). Nástup možný koncem srpna, nebo od 1. 9. 2018 >>

Asistentka pedagoga hledá uplatnění v MŠ nebo ZŠ v Ostravě

13.06.2018

Hledám práci na pozici asistentky pedagoga v MŠ / ZŠ v Ostravě. Nejlépe částečný úvazek, od 9/2018 nebo dle domluvy. Mám ukončené středoškolské vzdělání v oboru pedagogika pro asistenty ve školství s maturitní zkouškou z ČJ, PSY, PED, M a TV s metodikou. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013