Dnes < > July 2019
Sunday PO ÚT ST ČT SO
30
Jul 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Aug 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

Další zdroje informací o AP

ŠÁNDOROVÁ, V. (2011). Výsledky prieskumu o postavení žiaka zo sociálne znevýhodneného prostredia v základnej škole. 2. časť.

Článek přináší poznatky z výzkumného šetření realizovaného na sedmi stovkách základních škol ze Slovenské republiky (prešovského, košického a nitranského kraje). Výzkum byl zaměřený na jednotlivé aspekty vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním, včetně účinnosti podpory asistenta pedagoga a potřeby znalosti romského jazyka při práci asistentů.

Autoři výzkumu z Metodicko-pedagogického centra v Prešově zjistili, že účinnost práce asistenta pedagoga je jednoznačně vyšší při rozsáhlejších hodinových úvazcích v jedné třídě a také, že „čím vyšší úväzok asistenta učitel’a v jednej triede, tým nižší je rozdiel v počte vymeškaných hodín medzi žiakmi zo SZP a žiakmi celkom“ (s. 23, SZP – sociálně znevýhodněné prostředí).

V průzkumu bylo také prokázáno vyšší uplatnění asistentů na první stupni – v prvním ročníku pracovalo 115 asistentů, v nultém ročníku 52 asistentů; nejméně asistentů (7) bylo v devátých ročnících.

Závěry výzkumu také upřesňují vliv znalosti romského jazyka na efektivitu asistentské práce – dle autorů výzkumu se znalost romského jazyka pozitivně projevuje ve snižování počtu žáků se sociálním znevýhodněním opakujících ročník v nižších třídách, ve vyšších ročnících se ale tento pozitivní vliv ztrácí.

Zdroj: ŠÁNDOROVÁ, V., 2011. Výsledky prieskumu o postavení žiaka zo sociálne znevýhodneného prostredia v základnej škole. 2. časť. Pedagogické rozhľady : odborno-metodický časopis 5/ 2011, s. 22-23.

AKTUALITY

Soukromá ZŠ v Praze 8 asistenty pedagoga pro děti cizince na 0,5 úvazek

11.07.2019

Soukromá ZŠ Heřmánek v Praze 8 hledá asistenty/ky pedagoga pro chlapce cizince a malý kolektiv žáků 7. a 8. třídy. Nutná komunikace v angličtině. Hlavní náplní je podpora kolektivu starších dětí, podněcování jejich motivace, rozvoj vzájemných vztahů s důrazem na začlenění žáka cizince, účast na častých akcích mimo školu a jejich organizační zajištění. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013