<< předchozí 08/2017 další >>
PO ÚT ST ČT SO NE
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10

Další zdroje informací o AP

ŠÁNDOROVÁ, V. (2011). Výsledky prieskumu o postavení žiaka zo sociálne znevýhodneného prostredia v základnej škole. 2. časť.

Článek přináší poznatky z výzkumného šetření realizovaného na sedmi stovkách základních škol ze Slovenské republiky (prešovského, košického a nitranského kraje). Výzkum byl zaměřený na jednotlivé aspekty vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním, včetně účinnosti podpory asistenta pedagoga a potřeby znalosti romského jazyka při práci asistentů.

Autoři výzkumu z Metodicko-pedagogického centra v Prešově zjistili, že účinnost práce asistenta pedagoga je jednoznačně vyšší při rozsáhlejších hodinových úvazcích v jedné třídě a také, že „čím vyšší úväzok asistenta učitel’a v jednej triede, tým nižší je rozdiel v počte vymeškaných hodín medzi žiakmi zo SZP a žiakmi celkom“ (s. 23, SZP – sociálně znevýhodněné prostředí).

V průzkumu bylo také prokázáno vyšší uplatnění asistentů na první stupni – v prvním ročníku pracovalo 115 asistentů, v nultém ročníku 52 asistentů; nejméně asistentů (7) bylo v devátých ročnících.

Závěry výzkumu také upřesňují vliv znalosti romského jazyka na efektivitu asistentské práce – dle autorů výzkumu se znalost romského jazyka pozitivně projevuje ve snižování počtu žáků se sociálním znevýhodněním opakujících ročník v nižších třídách, ve vyšších ročnících se ale tento pozitivní vliv ztrácí.

Zdroj: ŠÁNDOROVÁ, V., 2011. Výsledky prieskumu o postavení žiaka zo sociálne znevýhodneného prostredia v základnej škole. 2. časť. Pedagogické rozhľady : odborno-metodický časopis 5/ 2011, s. 22-23.

AKTUALITY

ZŠ v Praze 10 hledá asistenta pedagoga na 0,75 úvazek

17.08.2017

Základní škola Hostýnská, Praha 10, hledá od září 2017 asistenta pedagoga pro žáka druhé třídy, úvazek 0,75. Žák má poruchu pozornosti. Požadujeme úplné střední vzdělání s maturitou, kurz asistenta pedagoga nebo pedagogické vzdělání výhodou. >>

Montessori bilingvní ZŠ v Praze 6 hledá asistenta pedagoga

16.08.2017

Pro naši montessori bilingvní základní školu na Praze 6 hledáme kolegu/kolegyni na pozici Asistent pedagoga. Požadujeme min. střední pedagogické vzdělání nebo maturitu a kurz, znalost angličtiny alespoň na mírně pokročilé úrovni. Nabízíme možnost absolvovat montessori výcvik certifikovaný American Montessori Society. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013