Aktuality

Rytmus zve učitele na své semináře v roce 2015

Zveřejňujeme aktuální nabídku vzdělávacích seminářů, které připravuje Rytmus - od klienta k občanovi, o.p.s. na rok 2015.

Semináře jsou určené učitelům a dalším pedagogickým pracovníkům a zaměřují se na nové metody a přístupy v práci s kolektivem třídy, na tvorbu a praktické využití individuálního vzdělávacího plánu, na efektivní spolupráci mezi učitelem a asistentem pedagoga nebo na nové nástroje, které pomohou v začleňování dětí se znevýhodněním do běžných škol.

1. KRABIČKA NA CESTU - RADY, NÁPADY, ZKUŠENOSTI A INFORMACE, 18. 2. 2015

Jste učitelka/učitel na základní škole a chtěla/chtěl byste vědět, co udělat pro začlenění dítěte s postižením? Jak se připravit? Co je přínosné pro samotné dítě, jeho rodinu, pro vás jako učitele? Nabízíme seminář, který pomůže učitelům připravit se na příchod žáka se znevýhodněním do školy, třídy. Častokrát se v naší praxi setkáváme s učiteli v této situaci a vnímáme jejich obavy, potřebu informací, touhu připravit se co nejlépe na to, jak učit v nové situaci. Více na www.rytmus.org/rytmus/sites/File/kurzy/Krabicka_na_cestu_unor.pdf

2. TVORBA A VYUŽITÍ INDIVIDUÁLNÍHO VZDĚLÁVACÍHO PLÁNU, 20. 2. 2015

Individuální vzdělávací plán (IVP) je základem kvalitního vzdělávání žáků se znevýhodněním. Individuální vzdělávací plán nemůže být „formální formulář“, ale živý dokument, který při dobrém nastavení bude učiteli ku pomoci. Z IVP by učitel i rodič měli jasně vědět, co se bude žák učit a jakým způsobem. Také jakým způsobem bude hodnocen. Během kurzu se budeme zabývat také tím, jak efektivně definovat vzdělávací cíle vzhledem k individuálním potřebám žáků. Jak sestavit IVP tak, aby dosáhl formy nástroje, který vám pomůže při každodenní pedagogické práci se začleněným žákem. Více na www.rytmus.org/rytmus/sites/File/kurzy/IVP_unor.pdf

3. SPOLEČNÝ SEMINÁŘ PRO PEDAGOGY A ASISTENTY PEDAGOGA, 13. 3. 2015

Seminář nabízí učitelům a asistentům v běžných školách informace i zkušenosti o tom, jaké jsou výhody efektivní spolupráce a komunikace mezi oběma pedagogickými pracovníky během náročného procesu práce ve třídě se začleněným žákem. Kurz je veden prožitkovou formou. Více na www.rytmus.org/rytmus/sites/File/kurzy/AP%2BP_brezen.pdf

4. INKLUZÍVNÍ VZDĚLÁVÁNÍ V PRAXI – S MARTINOU NOVÁKOVOU VĚNUJÍCÍ SE 7 LET ZAČLEŇOVÁNÍ ŽÁKŮ SE ZNEVÝHODNĚNÍM V BĚŽNÉ ZŠ, 26. 3. 2015

Účastníci semináře se seznámí s novým způsobem jak vzdělávat žáky v běžné ZŠ (ať už jsou ve třídě začleněni žáci se SVP či ne), ukáže jim výhody tohoto způsobu výuky a nabídne zkušenosti s touto formou výuky z praxe (včetně fotografií a videoukázky). Více na www.rytmus.org/rytmus/sites/File/kurzy/inkluzivni_vzdelavani_v_praxi

5. PROFIL NA JEDNU STRÁNKU: METODICKÉ SETKÁNÍ, 14. 5. 2015

Profil na jednu stranu je souhrn důležitých informací o dítěti či mladém člověku a o způsobech jak jej nejlépe podpořit. Může se využít i ve škole jako jeden z nástrojů, který pomáhá začlenění žáka se speciálními vzdělávacími potřebami. Více na www.rytmus.org/rytmus/sites/File/kurzy/PROFIL_kveten.pdf

Kompletní nabídku naleznete na stránkách organizace http://www.rytmus.org/aktuality/485.

AKTUALITY

Rodiče hledají individuálního asistenta pedagoga do 3. třídy ZŠ v Praze 5, Anděl

19.09.2018

Hledáme individuálního asistenta pedagoga pro 9letého kluka s diagnózou „dětský autismus“. Chlapec je extravert , má rád školu a děti, má výborné výsledky. Nabízíme: zaměstnání na částečný nebo plný úvazek, výhodnější mzdové ohodnocení – (20-22 tis. Kč / měsíc), zaměření jen na jedno dítě ve třídě (ve třídě už je sdílený asistent pedagoga) >>

Pražský hrad a skupina expertů navrhují omezení práv dětí s postižením

16.09.2018

KOMENTÁŘ: Na Pražském hradě proběhla v sobotu 15. září schůzka prezidenta republiky se skupinou "expertů na školství". Podle oficiální tiskové zprávy by mělo dojít k omezení inkluze na našich školách. Omezení inkluze? Ať už tím „expertní tým“ myslí cokoli, je to vůbec možné? Přečtěte si názor našeho metodika. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013