<< předchozí 09/2018 další >>
PO ÚT ST ČT SO NE
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07

Poradna - zeptejte se

Tato sekce slouží jako platforma pro otázky týkající se problematiky asistentů pedagoga. Zadejte do formuláře svůj dotaz. Prosíme o stručnou a co nejjasnější formulaci. My se budeme snažit získat fundovanou odpověď. Proto prosíme mějte strpení, odpověď na váš dotaz se může objevit s drobným zdržením. Doufáme, že rychlost vynahradíme kvalitou. Pod formulářem se zobrazují poslední dva zodpovězené dotazy, další najdete v záložce Vaše dotazy (v levém menu).

Zeptejte se nás

Vaše otázky

Může být AP placen z dotace od ÚP a od kraje formou veřejně prospěšných prací?
Eva Beránková
23.09. 2018
Příspěvků v diskuzi: 0
Otázka: Dobrý den, v říjnu 2017 jsem byla přijata jako AP k dítěti s ADHD, avšak na smlouvu o veřejnoprospěšné práce od ÚP, plný úvazek, plat 12tis. hrubého. Bez platového výměru. Smlouva byla do 30.4.2018. Mohla jsem být zařazena jako VPP pracovník, když mám vystudované pedagogické minimum a kurz speciální pedagogiky? Dotaz 2: V únoru 2018 byl chlapec znovu vyšetřen a PPP ve zprávě napsala, že asistenta by měl mít i nadále, na 6 hodin denně a v období od 2/2018 do 8/2019. Vedení mi toto ovšem nesdělilo, naopak mi bylo řečeno, že ÚP mi prodloužil smlouvu na dalšího půl roku, tedy do konce října 2018. Od listopadu (a jen do června) že bych byla na škole za peníze od kraje. Až teď v září se mi jinou cestou zpráva od PPP dostala do ruky a já zjistila, že jsem nejspíš byla poškozena. Mohu se nějak bránit ? Případně kde a jak. Moc děkuji za odpověď.
Odpověď: Dobrý den, popravdě se s takovým případem setkávám poprvé, tedy nemám s čím srovnávat. Obecně ale platí, že v režimu VPP (veřejně prospěšných prací) úřad práce "jen" poskytuje příspěvek na mzdu, zaměstnavatelem je ovšem ta instituce, která dané pracovní místo vytváří - v daném případě tedy škola. Pokud je mi známo, tak veřejně prospěšné práce nejsou nijak limitovány předchozím vzděláním, tedy ano, pokud škola s podporou ÚP vytvoří takové pracovní místo asistenta pedagoga, může na něm pracovat i člověk s tzv. pedagogickým minimem. Jediné pochybení, které tady vidím, by mohlo být v délce smlouvy - pokud jste měla (máte) smlouvu na pozici asistenta pedagoga uzavřenou s vedením školy, pak by tato smlouva měla být (podle zákona o pedagogických pracovnících, č. 563/2004 Sb., §23a platného od 1.1.2016) uzavřena na minimálně 12 měsíců, což ve Vašem případě opakovaně nebyla. Máte-li podezření na jiná pochybení ze strany zaměstnavatele, doporučoval bych Vám obrátit se na právníky (zdarma právní služby poskytují například některé občanské poradny).
Bude se rušit pozice AP ve speciálních MŠ? Co znamená zkratka NFN? Jak funguje sdílený AP?
Ludmila Jiráková
23.09. 2018
Příspěvků v diskuzi: 0
Otázka: Dobrý večer, mohla bych prosím vědět, co je pravdy na tom, že se bude rušit pozice asistenta pedagoga ve Speciálních mateřských školách? Další dotaz se týká financování AP V doporučeních z SPC píší: personální podpora asistent pedagoga - zdroj financování NFN. Další personální podpora AP sdílený – zdroj financování JINÉ a další zdroj NFN. Velice vás prosím o vysvětlení cože tyto zdroje financování znamenají, jak jim rozumět. Zdroje financování : Sdílený : NFN : Jiné KÓD je u všech NFN. Jakože zdroj financování NFN i kód NFN??? Prosila bych o vysvětlení jaký je rozdíl mezi financováním AP a AP sdíleným a co pro nás znamená, když nám nevychází AP na plný úvazek, ale za to máme spoustu hodin, které zdaleka překračují jeden plný úvazek jako asistent sdílený???? Moc vám děkuji za odpověď. Jiráková Ludmila
Odpověď: Dobrý den, o tom, že by se měla rušit pozice asistenta pedagoga v mateřských školách speciálních, nemáme žádné zprávy - nepřipadá mi to pravděpodobné, ale vlastně ani možné, tedy nic takového nepředpokládám. Zkratka NFN označuje "normovanou finanční náročnost", tedy - lidově řečeno - kolik peněz dostane škola na realizaci daného podpůrného opatření (i asistent pedagoga je oficiálně vedený jako podpůrné opatření). Tato normovaná finanční náročnost se řídí podle přílohy vyhlášky č. 27/2016 Sb. U "sdíleného" asistenta pedagoga je problém v tom, že škola na jeho plat žádné finanční prostředky nedostává - jeho práci vykonává asistent, který už ve třídě je, v rámci úvazku, který už dříve měl. Například ve třídě je žák A, kterému SPC doporučí asistenta pedagoga na úvazek 0,5 (20 hodin týdně) s příslušnou NFN, škola zaměstná asistenta a (podle NFN) dostane peníze na plat odpovídající polovičnímu úvazku. Asistent pracuje ve třídě 20 hodin týdně, poskytuje podporu učiteli i žákovi A. Následně do téže třídy nastoupí žák B, kterému SPC doporučí asistenta pedagoga "sdíleného" (bez NFN), což prakticky znamená, že stávajícího asistenta nově budou sdílet žáci A i B. Na toto doporučení škola nedostává žádné další mzdové prostředky, asistent pedagoga nadále pracuje ve třídě 20 hodin týdně, nově ale poskytuje podporu učiteli, i žákům A a B. Pokud Vám systém sdílení připadá nesmyslný, jsme na tom stejně - i já se domnívám, že toto sdílení asistentů je nelogické a pro praxi nešťastné, bohužel ale v praxi toto systém umožňuje.

» další otázky

© Nová škola, o.p.s. 2013