Dnes < > March 2020
Sunday PO ÚT ST ČT SO
Mar 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Apr 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11

Další zdroje informací o AP

NĚMEC, Z., ŠIMÁČKOVÁ – LAURENČÍKOVÁ, K., HÁJKOVÁ, V. (2014) Asistent pedagoga v inkluzivní škole.

V březnu 2014 vydala Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy útlou monografii přinášející nejdůležitější výsledky výzkumu zaměřeného na práci asistentů pedagoga v běžných základních školách. Publikace je volně ke stažení na webových stránkách katedry speciální pedagogiky. 

Stručná monografie je rámcově dělena do tří částí – výchozí teorie, prezentace výzkumu a formulace dílčích metodických doporučení. V první, teoretické části autoři jako východiska vlastního zkoumání prezentují legislativní ukotvení profese asistenta pedagoga a poznatky z některých domácích i zahraničních výzkumů na dané téma.

V druhé části autoři představují výsledky vlastního výzkumného šetření, které realizovali ve školním roce 2012/2013 na pětadvaceti základních školách z pěti krajů ČR. V rámci výzkumu proběhlo pozorování čtyřiceti asistentů pedagoga v průběhu vyučovacího dne a bylo realizováno 149 rozhovorů s asistenty, učiteli, řediteli škol i s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Ve výsledcích šetření jsou pojmenovávány požadavky na znalosti a osobnostní dispozice asistenta pedagoga, nedostatky v nastavení nepřímé pedagogické činnosti asistentů (přípravy, konzultace atd.) i rezervy ve využití různých forem přímé podpory žáků (práce s ostatními žáky ve třídě, individuální a skupinová výuka, doučování atd.).

V třetí a poslední části tato monografie přináší na výzkumu základní metodická doporučení pro práci asistenta pedagoga v inkluzivním modelu vzdělávání.

V přílohách publikace pak můžeme nalézt dva jednoduché nástroje pro utváření práce asistentů v praxi – formulář pro hodnocení práce asistenta pedagoga (jehož účelem je nalézt slabá místa v zapojení asistentů do vzdělávacího procesu) a schéma prostorového „umístění“ asistenta pedagoga ve třídě.

Celou publikaci si můžete volně stáhnout z odkazu: http://userweb.pedf.cuni.cz/ksppg/download/Asistent_pedagoga_FINAL.pdf

Zdroj: NĚMEC, Z., ŠÍMÁČKOVÁ-LAURENČÍKOVÁ, K., HÁJKOVÁ, V. Asistent pedagoga v inkluzivní škole. Praha: Karolinum 2014. ISBN 978-80-7290-712-0.

AKTUALITY

Asistent pedagoga s praxí hledá místo v Kladně a okolí, případně v Praze 6

24.03.2020

Asistent pedagoga (3 roky praxe) shání uplatnění na prvním stupni ZŠ. Mám zkušenosti také jako školní asistent (praxe 1 rok) a vychovatel v družině (praxe 1 rok). Mám zkušenosti mám s dětmi s poruchou učení, soustředění, ADHD a také autisty. Nejideálnější by pro mě bylo pracovat na Kladně, ale také v blízkém okolí Tuchoměřic, kde bydlím. Dopravuji se hromadnou dopravou, nezavrhl bych tedy ani volné místo v Praze, poblíž zastávky Bořislavka nebo Veleslavín. >>

Asistentka pedagoga hledá práci v okolí Příbrami a Blatné

23.03.2020

Sháním práci na pozici asistenta pedagoga v okolí Příbram, Blatná. Měla bych zájem o uplatnění v tomto oboru nejlépe v MŠ, nebo ZŠ na zkrácený úvazek, ale může být i plný. Mám středoškolské vzdělání zdravotnického směru, zakončené maturitní zkouškou a akreditovaný kurz asistenta pedagoga. Mohu nastoupit kdykoliv, třeba jen jako záskok. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013