Dnes < > September 2020
Sunday PO ÚT ST ČT SO
30
31
Sep 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Oct 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

Další zdroje informací o AP

NĚMEC, Z., ŠIMÁČKOVÁ – LAURENČÍKOVÁ, K., HÁJKOVÁ, V. (2014) Asistent pedagoga v inkluzivní škole.

V březnu 2014 vydala Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy útlou monografii přinášející nejdůležitější výsledky výzkumu zaměřeného na práci asistentů pedagoga v běžných základních školách. Publikace je volně ke stažení na webových stránkách katedry speciální pedagogiky. 

Stručná monografie je rámcově dělena do tří částí – výchozí teorie, prezentace výzkumu a formulace dílčích metodických doporučení. V první, teoretické části autoři jako východiska vlastního zkoumání prezentují legislativní ukotvení profese asistenta pedagoga a poznatky z některých domácích i zahraničních výzkumů na dané téma.

V druhé části autoři představují výsledky vlastního výzkumného šetření, které realizovali ve školním roce 2012/2013 na pětadvaceti základních školách z pěti krajů ČR. V rámci výzkumu proběhlo pozorování čtyřiceti asistentů pedagoga v průběhu vyučovacího dne a bylo realizováno 149 rozhovorů s asistenty, učiteli, řediteli škol i s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Ve výsledcích šetření jsou pojmenovávány požadavky na znalosti a osobnostní dispozice asistenta pedagoga, nedostatky v nastavení nepřímé pedagogické činnosti asistentů (přípravy, konzultace atd.) i rezervy ve využití různých forem přímé podpory žáků (práce s ostatními žáky ve třídě, individuální a skupinová výuka, doučování atd.).

V třetí a poslední části tato monografie přináší na výzkumu základní metodická doporučení pro práci asistenta pedagoga v inkluzivním modelu vzdělávání.

V přílohách publikace pak můžeme nalézt dva jednoduché nástroje pro utváření práce asistentů v praxi – formulář pro hodnocení práce asistenta pedagoga (jehož účelem je nalézt slabá místa v zapojení asistentů do vzdělávacího procesu) a schéma prostorového „umístění“ asistenta pedagoga ve třídě.

Celou publikaci si můžete volně stáhnout z odkazu: http://userweb.pedf.cuni.cz/ksppg/download/Asistent_pedagoga_FINAL.pdf

Zdroj: NĚMEC, Z., ŠÍMÁČKOVÁ-LAURENČÍKOVÁ, K., HÁJKOVÁ, V. Asistent pedagoga v inkluzivní škole. Praha: Karolinum 2014. ISBN 978-80-7290-712-0.

AKTUALITY

ZŠ speciální v Psárech přijme asistenta pedagoga

23.09.2020

Pro naši ZŠ speciální v Psárech hledáme asistentku/asistenta pedagoga k dětem s kombinovaným postižením. Úvazek 0,75. Nástup možný ihned. Asistentské vzdělání není nutné, lze dodělat. Dobrá dostupnost z Prahy MHD. >>

MŠ v Říčanech – Kuří hledá asistenta pedagoga na 0,5 úvazek

23.09.2020

Pro Mateřskou školu Kuřátko v Říčanech – Kuří hledáme asistenta pedagoga, 20 hodin/týden, nástup nejlépe 1. října 2020. Nabízíme rodinnou atmosféru malé školy, přátelské a podnětné pracovní prostředí, nové a moderní zázemí, maximální materiální i personální podporu. Požadujeme laskavý, trpělivý a vstřícný přístup k dětem, schopnost pracovat v týmu a umět říci vlastní názor. >>

Jaké jsou vaše zkušenosti z distanční výuky a návratu dětí do školy?

22.09.2020

Vzdělávací program Varianty společnosti Člověk v tísni prosí o vyplnění krátkého dotazníku. Cílem šetření je zmapovat zkušenosti a doporučení asistentů pedagoga a školních asistentů z období distanční výuky a návratu do škol. Šetření je anonymní a jeho výsledky chceme využít jako další podklad do diskusí o roli asistentů v českém vzdělávacím systému. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013