<< předchozí 08/2017 další >>
PO ÚT ST ČT SO NE
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10

Vzdělávání asistentů

Nabídka akreditovaných kurzů Nové školy

Obecně prospěšná společnost Nová škola, zajišťující tento portál, nabízí všem zájemcům akreditované kurzy zaměřené na podporu asistentů pedagoga - jejich zavádění, spolupráci s pedagogy, další rozvoj atd.

  • jsou zaměřeny na posílení postavení asistenta v rámci školního prostředí, zvýšení efektivity spolupráce pedagoga s asistentem a posílení jejich komunikačních schopností.
  • jsou určeny asistentům, spolupracujícím pedagogům i vedení škol, školním psychologům či speciálním pedagogům, Nově jsme přidali kurzy zaměřené na problematiku mateřských škol.
  • všechny kurzy mohou být tzv. "do sborovny", tj. pokud naplníte kapacitu kurzu, zajistíme realizaci přímo u vás
  • některé z kurzů jsou speciálně upraveny pro potřeby předškolních zařízení

Přehled kurzů:

pro základní školy:

Inkluzivní škola a asistent pedagoga (8h) - Kurz poskytne praktické informace jak školám, které již AP zaměstnávají, tak školám, které se pro tento krok teprve rozhodují. Poskytneme rady a příklady dobré praxe – jak začít, jak vybrat uchazeče, jak již od počátku nastavit spolupráci AP – učitel ve škole tak, aby byla škola, asistent i děti spokojené a asistent mohl úspěšně plnit svůj úkol. Více zde...

Tandem (16h) – Akreditovaný dvoudenní kurz je zaměřen na trénink týmové spolupráce mezi asistentem pedagoga a jeho spolupracujícím učitelem. Zaměřuje se především na vzájemné poznání, tipy na spolupráci v rámci výuky i mimo ni a na sdílení příkladů dobré praxe mezi jednotlivými účastníky. Součástí kurzu je i ukázka modelové hodiny. Více zde...

Redukce bariér a podpora ve vzdělávání sociálně znevýhodněných a romských žáků (16h) - Dvoudenní kurz seznámí účastníky s možnostmi podpory sociálně znevýhodněných žáků ve vzdělávání. Přiblíží jazykové a kulturní prostředí, ve kterém vyrůstají romské děti. Na příkladech z praxe ukáže možnosti podpory jejich školní úspěšnosti, především pak podpory v rozvíjení slovní zásoby v českém jazyce a dalších jazykových kompetencí. Více zde...

Podpora inkluzivního vzdělávání sociálně znevýhodněných a romských žáků (32h) - Akreditovaný čtyřdenní kurz je zaměřen na efektivní mechanismy podpory sociálně znevýhodněných a romských žáků v procesu inkluzivního vzdělávání. V rámci kurzu se účastníci seznámí s širokou paletou možností podpory těchto žáků, podrobně proberou roli asistenta pedagoga a možnosti jeho využití. Také blíže poznají specifika jazykového a kulturního prostředí, ve kterém vyrůstají romské děti, a proberou na konkrétních příkladech možnosti jejich podpory, především v rozvíjení slovní zásoby. Více zde...

pro mateřské školy:

Efektivní opatření v předškolním vzdělávání dětí se sociálním znevýhodněním (8h) - Účastníci základního kurzu se seznámí s tím, co všechno lze považovat za sociální znevýhodnění a s možnostmi podpory sociálně znevýhodněných dětí v rámci práce v MŠ i mimo ni (spolupráce s rodiči, NNO, orgány sociální péče). V závěru kurzu proběhne workshop – řešení kazuistik a sdílení příkladů dobré praxe. Více zde...

Asistent pedagoga a jeho role v předškolním vzdělávání sociálně znevýhodněných dětí (8h) – Kurz přiblíží účastníkům význam a možnosti využití asistenta pedagoga při předškolním vzdělávání sociálně znevýhodněných dětí včetně konkrétních příkladů náplně práce a spolupráce s jednotlivými aktéry vzdělávacího procesu a základních informací o legislativním ukotvení profese asistenta pedagoga v MŠ. Více zde...

Jazyková výbava romských dětí předškolního věku (8h) - Účastníci kurzu se seznámí s jazykovým a kulturním prostředím, ve kterém vyrůstají romské děti, a možnostmi podpory jejich školní úspěšnosti, Hravou a praktickou formou získají také základní informace o romštině a romském etnolektu češtiny a jejich interferencích s češtinou, a také o sociokulturních specificích, která zrcadlí. Dále získají základní informace o významu pohádek a lidové slovesnosti v romské kultuře a seznámí se s existujícími texty využitelnými pro děti předškolního věku včetně materiálů pro podporu dětí z jazykově odlišného prostředí. Na konci seminářů si budou moci vyměnit vlastní zkušenosti a nápady v rámci „burzy nápadů“. Více zde...

Podrobnosti o kurzech najdete na http://novaskolaops.cz/podpora-inkluze/, aktuální nabídku na http://novaskolaops.cz/aktualni-nabidka-kurzu/

AKTUALITY

ZŠ v Praze 10 hledá asistenta pedagoga na 0,75 úvazek

17.08.2017

Základní škola Hostýnská, Praha 10, hledá od září 2017 asistenta pedagoga pro žáka druhé třídy, úvazek 0,75. Žák má poruchu pozornosti. Požadujeme úplné střední vzdělání s maturitou, kurz asistenta pedagoga nebo pedagogické vzdělání výhodou. >>

Montessori bilingvní ZŠ v Praze 6 hledá asistenta pedagoga

16.08.2017

Pro naši montessori bilingvní základní školu na Praze 6 hledáme kolegu/kolegyni na pozici Asistent pedagoga. Požadujeme min. střední pedagogické vzdělání nebo maturitu a kurz, znalost angličtiny alespoň na mírně pokročilé úrovni. Nabízíme možnost absolvovat montessori výcvik certifikovaný American Montessori Society. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013