Dnes < > May 2019
Sunday PO ÚT ST ČT SO
28
29
30
May 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Jun 1
2
3
4
5
6
7
8

Další zdroje informací o AP

LUHANOVÁ, A. (2013). Jaká je úloha asistentů ve výuce?

Článek vychází z osobních zkušeností autorky na pozici asistentky pedagoga v základní škole v pražských Kunraticích a ve finské speciální škole Kivenpuiston koulu, pojednává o konkrétních rozdílech i shodných prvcích ve využití asistentů v těchto školách.

Ve srovnání obou škol autorka poukazuje především na málo efektivní využití asistentů, které je shodné jak v pražské běžné škol, tak i ve finské speciální škole; v obou školách se autorka cítila nedostatečně využitá, v obou školách také zaznamenala malý (resp. ve finské škole dokonce žádný) prostor pro společné plánování výuky asistentem a učitelem.

U finské speciální školy pak autorka na vlastní zkušenosti dokládá i jev zaznamenaný několika rozsáhlými výzkumy – a to sice, že občas „je práce asistentek spíš ke škodě“, omezuje rozvoj samostatnosti dětí a žáků přílišným usnadňováním jednoduchých pracovních úkonů.

V popisu využití asistentů v jednotlivých školách i v závěru článku autorka poukazuje na některé důležité okolnosti práce asistentů, např. že „přítomnost asistenta ve třídě neznamená pro učitele vždy menší časovou náročnost příprav na hodiny“ (strana 6) nebo že u asistenta jeho „pouhá přítomnost ale nepřináší automaticky žádné výhody“ a naopak, má-li „mít smysl, vyžaduje od zúčastněných hodně času stráveného přípravou, trpělivosti a kompromisů.“ (strana 7)

Zdroj: LUHANOVÁ, A., 2013. Jaká je úloha asistentů ve výuce? Kritické listy: čtvrtletník pro čtenářskou gramotnost a kritické myšlení ve školách 1/2013, s.6-7.

AKTUALITY

Asistentka pedagoga s praxí hledá místo v Děčíně a okolí

24.05.2019

Poptávám místo asistenta pedagoga v Děčíně a okolí, Ústí nad Labem od 1.9.2019, úvazek 0,75 či plný. Vzdělání střední odborné + kurz asistenta pedagoga, aktuálně nadstavbové studium. Praxi mám 11 let, z toho tři roky jako AP - druhý stupeň, 3. stupeň ADHD , kombinace disporuch a práce s kolektivem. >>

ScioŠkola v Praze 9 přijme asistenta pedagoga od září 2019

24.05.2019

2. ScioŠkola - základní škola, s.r.o Praha 9, přijme od září 2019 asistenta pedagoga pro žáka v 1. ročníku, nebo v 6. ročníku. Možnost práce na plný i částečný úvazek. Práce v malém a příjemném kolektivu, odpovídající mzdu, 8 týdnu dovolené, 5 dní sick day i další zajímavé benefity. Praxe ve škole výhodou, nikoli podmínkou. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013