<< předchozí 08/2017 další >>
PO ÚT ST ČT SO NE
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10

Další zdroje informací o AP

LUHANOVÁ, A. (2013). Jaká je úloha asistentů ve výuce?

Článek vychází z osobních zkušeností autorky na pozici asistentky pedagoga v základní škole v pražských Kunraticích a ve finské speciální škole Kivenpuiston koulu, pojednává o konkrétních rozdílech i shodných prvcích ve využití asistentů v těchto školách.

Ve srovnání obou škol autorka poukazuje především na málo efektivní využití asistentů, které je shodné jak v pražské běžné škol, tak i ve finské speciální škole; v obou školách se autorka cítila nedostatečně využitá, v obou školách také zaznamenala malý (resp. ve finské škole dokonce žádný) prostor pro společné plánování výuky asistentem a učitelem.

U finské speciální školy pak autorka na vlastní zkušenosti dokládá i jev zaznamenaný několika rozsáhlými výzkumy – a to sice, že občas „je práce asistentek spíš ke škodě“, omezuje rozvoj samostatnosti dětí a žáků přílišným usnadňováním jednoduchých pracovních úkonů.

V popisu využití asistentů v jednotlivých školách i v závěru článku autorka poukazuje na některé důležité okolnosti práce asistentů, např. že „přítomnost asistenta ve třídě neznamená pro učitele vždy menší časovou náročnost příprav na hodiny“ (strana 6) nebo že u asistenta jeho „pouhá přítomnost ale nepřináší automaticky žádné výhody“ a naopak, má-li „mít smysl, vyžaduje od zúčastněných hodně času stráveného přípravou, trpělivosti a kompromisů.“ (strana 7)

Zdroj: LUHANOVÁ, A., 2013. Jaká je úloha asistentů ve výuce? Kritické listy: čtvrtletník pro čtenářskou gramotnost a kritické myšlení ve školách 1/2013, s.6-7.

AKTUALITY

ZŠ v Praze 10 hledá asistenta pedagoga na 0,75 úvazek

17.08.2017

Základní škola Hostýnská, Praha 10, hledá od září 2017 asistenta pedagoga pro žáka druhé třídy, úvazek 0,75. Žák má poruchu pozornosti. Požadujeme úplné střední vzdělání s maturitou, kurz asistenta pedagoga nebo pedagogické vzdělání výhodou. >>

Montessori bilingvní ZŠ v Praze 6 hledá asistenta pedagoga

16.08.2017

Pro naši montessori bilingvní základní školu na Praze 6 hledáme kolegu/kolegyni na pozici Asistent pedagoga. Požadujeme min. střední pedagogické vzdělání nebo maturitu a kurz, znalost angličtiny alespoň na mírně pokročilé úrovni. Nabízíme možnost absolvovat montessori výcvik certifikovaný American Montessori Society. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013