Dnes < > December 2019
Sunday PO ÚT ST ČT SO
Dec 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Jan 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11

Další zdroje informací o AP

Literatura o AP

BALVÍN, J., (2000). Romský pedagogický asistent a jeho možnosti při výchově romských dětí.

Článek poukazuje na etické zásady v práci pedagogických asistentů působících u romských žáků, zabývá se možností propojení „přirozených schopností“ romských žáků a dovedností asistentů. V druhé části článku autor uvádí možnosti práce asistenta ve volném času žáků s podrobným popisem konkrétních her využitelných pro vzdělávání romských žáků. >>

ČECHOVSKÁ, L. (2011). Role mentoringu ve školní instituci.

Článek nepojednává přímo o asistentech pedagoga, zabývá se ale prací mentorů a jejich možným využitím ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním – na webu pro asistenty pedagoga je článek uveden proto, že některé role a pozice zde přisuzované mentorům by asistenti pedagoga mohli v praxi velmi dobře zaujmout a zastávat. >>

DROTÁROVÁ, L. (2006) Asistent pedagoga - stav v ČR 2006

Publikace vydaná Institutem pedagogicko-psychologického poradenství ČR přináší poznatky z výzkumu, který autorka realizovala ve více než stovce škol, ve kterých působili asistenti pedagoga pro žáky „ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí“. >>

LUHANOVÁ, A. (2013). Jaká je úloha asistentů ve výuce?

Článek vychází z osobních zkušeností autorky na pozici asistentky pedagoga v základní škole v pražských Kunraticích a ve finské speciální škole Kivenpuiston koulu, pojednává o konkrétních rozdílech i shodných prvcích ve využití asistentů v těchto školách. >>

TEPLÁ, M., (2015). Asistent pedagoga

Brožura je praktickým pomocníkem tam, kde pozice asistenta teprve vzniká, ale i ve školách, kde již asistent nebo asistenti pedagoga pracují. Pomáhá se samotným vytvořením pracovního místa, výběrem vhodného kandidáta, ale i se správným nastavením pravomocí a náplně práce. Poradí, jak předcházet konfliktům a nedorozuměním. >>

TEPLÁ, M., ŠMEJKALOVÁ, H. (2007) Základní informace k zajišťování asistenta pedagoga do třídy, v níž je vzděláván žák nebo žáci se zdravotním postižením.

Stručná publikace M. Teplé a H. Šmejkalové vyšla v době, kdy byli – na základě nové školské legislativy – asistenti pedagoga nově zaváděni do mnoha běžných základních škol. Autorky prezentují nejdůležitější informace oblasti legislativy i z oblastí náplně práce a metodického vedení pedagogických asistentů. >>

AKTUALITY

InBáze z.s., nabízí kurz “Specifika práce asistenta pedagoga s dětmi a žáky s odlišným mateřským jazykem”

05.12.2019

Kurz je určen především asistentům pedagoga a pedagogickým pracovníkům v mateřských a základních školách působících na území Prahy, kteří pracují s dětmi a žáky s odlišným mateřským jazykem. Podmínkou účasti je znalost českého jazyka a dalšího cizího jazyka na úrovni min. B1 - B2. Kurz není kvalifikační, jde o doplňkové vzdělávání. >>

Asistent pedagoga hledá práci v Plzni a okolí

05.12.2019

Hledám práci jako asistentka pedagoga od ledna 2020, nejlépe na plný úvazek. Vystudovala jsem VoŠ pedagogického směru a jako asistentka mám osmiletou praxi, z toho čtyři roky na ZŠ a čtyři roky v MŠ běžné i speciální. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013