Dnes < > June 2020
Sunday PO ÚT ST ČT SO
31
Jun 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Jul 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11

Další zdroje informací o AP

LINDQVIST, G., NILHOLM, C., ALMQVIST, L., WETSO G.-M., (2011). Different agendas? The views of different occupational groups on special needs education.

Článek přináší poznatky ze švédského výzkumu, kterého se zúčastnilo téměř tisíc učitelů mateřských i základních škol, speciálních pedagogů, asistentů pedagoga a koordinátorů pro žáky se speciálními potřebami (SENCOs).

Mezi 938 respondenty jsou (vedle mnoha dalších dat a zjištění) zajímavé odpovědi 56 asistentů pedagoga a jejich srovnání se stanovisky ostatních pedagogických pracovníků: Například na otázku Jak důležité pro úspěšné vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami jsou podle Vás následující faktory? uvedlo „podporu asistenta pedagoga“ jako „velmi důležitou“ více než 90% asistentů, více než 60% učitelů základních a mateřských škol, ale jen 44% speciálních pedagogů a dokonce jen 24% koordinátorů pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.

Od speciálních pedagogů a koordinátorů pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami se asistenti pedagoga (spolu s pedagogy MŠ a ZŠ) mírně lišili i v pohledu na vliv diagnózy žáka na poskytování speciální podpory – zatímco u asistentů pedagoga a učitelů zastávalo názor, že lékařská diagnóza má poskytování speciální podpory „zásadní dopad“ okolo padesáti procent dotazovaných, u speciálních pedagogů to byla jen třetina dotazovaných a u koordinátorů pro žáky s SVP dokonce jen necelá čtvrtina respondentů.

Zdroj: LINDQVIST, G., NILHOLM, C., ALMQVIST, L., WETSO G.-M., 2011. Different agendas? The views of different occupational groups on special needs education. European journal of special needs education 2/2011, s.143-157.

AKTUALITY

Jak se dařilo asistentům v době krize? Jak se připravit, abychom případné další zavření škol zvládli lépe? Podívejte se na webinář

29.05.2020

Jak dnes asistenti spolupracují s pedagogy a jak podporují žáky se speciálními vzdělávacími potřebami? Jaké nástroje a metody v práci na dálku se asistentům osvědčily? Na co by bylo dobré po aktuálních zkušenostech navázat a co lze stále ještě zlepšovat? To probírali na webináři projektu APIV B Alexandra Petrů z Člověka v tísni a Tomáš Machalík z Národního pedagogického institutu ČR. >>

Asistent pedagoga hledá práci v Tišnově a okolí

27.05.2020

Hledám práci na pozici asistenta pedagoga v Tišnově a okolí. Mám středoškolské vzdělání ukončené maturitou. Nyní studuji druhý semestr CŽV Masarykovy university v Brně obor Vychovatelství. Mám s dětmi zkušenosti a velmi kladný vztah. Měla bych zájem o uplatnění v tomto oboru nejlépe v MŠ či ZŠ. >>

ZŠ v Praze 6 nabízí práci asistenta pedagoga na 1,0 úvazek

27.05.2020

ZŠ Hanspaulka na Praze 6 nabízí práci asistenta pedagoga na plný úvazek k chlapci s tělesným postižením (s obsluhou vozíku), který je žákem druhého stupně. Nabízíme pevnou pracovní dobu převážně v dopoledních hodinách. Příjemný pracovní kolektiv, práce v týmu. Možnost získání praxe a dalšího vzdělávání. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013