Dnes < > December 2019
Sunday PO ÚT ST ČT SO
Dec 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Jan 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11

Další zdroje informací o AP

LINDQVIST, G., NILHOLM, C., ALMQVIST, L., WETSO G.-M., (2011). Different agendas? The views of different occupational groups on special needs education.

Článek přináší poznatky ze švédského výzkumu, kterého se zúčastnilo téměř tisíc učitelů mateřských i základních škol, speciálních pedagogů, asistentů pedagoga a koordinátorů pro žáky se speciálními potřebami (SENCOs).

Mezi 938 respondenty jsou (vedle mnoha dalších dat a zjištění) zajímavé odpovědi 56 asistentů pedagoga a jejich srovnání se stanovisky ostatních pedagogických pracovníků: Například na otázku Jak důležité pro úspěšné vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami jsou podle Vás následující faktory? uvedlo „podporu asistenta pedagoga“ jako „velmi důležitou“ více než 90% asistentů, více než 60% učitelů základních a mateřských škol, ale jen 44% speciálních pedagogů a dokonce jen 24% koordinátorů pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.

Od speciálních pedagogů a koordinátorů pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami se asistenti pedagoga (spolu s pedagogy MŠ a ZŠ) mírně lišili i v pohledu na vliv diagnózy žáka na poskytování speciální podpory – zatímco u asistentů pedagoga a učitelů zastávalo názor, že lékařská diagnóza má poskytování speciální podpory „zásadní dopad“ okolo padesáti procent dotazovaných, u speciálních pedagogů to byla jen třetina dotazovaných a u koordinátorů pro žáky s SVP dokonce jen necelá čtvrtina respondentů.

Zdroj: LINDQVIST, G., NILHOLM, C., ALMQVIST, L., WETSO G.-M., 2011. Different agendas? The views of different occupational groups on special needs education. European journal of special needs education 2/2011, s.143-157.

AKTUALITY

InBáze z.s., nabízí kurz “Specifika práce asistenta pedagoga s dětmi a žáky s odlišným mateřským jazykem”

05.12.2019

Kurz je určen především asistentům pedagoga a pedagogickým pracovníkům v mateřských a základních školách působících na území Prahy, kteří pracují s dětmi a žáky s odlišným mateřským jazykem. Podmínkou účasti je znalost českého jazyka a dalšího cizího jazyka na úrovni min. B1 - B2. Kurz není kvalifikační, jde o doplňkové vzdělávání. >>

Asistent pedagoga hledá práci v Plzni a okolí

05.12.2019

Hledám práci jako asistentka pedagoga od ledna 2020, nejlépe na plný úvazek. Vystudovala jsem VoŠ pedagogického směru a jako asistentka mám osmiletou praxi, z toho čtyři roky na ZŠ a čtyři roky v MŠ běžné i speciální. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013