Dnes < > May 2019
Sunday PO ÚT ST ČT SO
28
29
30
May 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Jun 1
2
3
4
5
6
7
8

Další zdroje informací o AP

LINDQVIST, G., NILHOLM, C., ALMQVIST, L., WETSO G.-M., (2011). Different agendas? The views of different occupational groups on special needs education.

Článek přináší poznatky ze švédského výzkumu, kterého se zúčastnilo téměř tisíc učitelů mateřských i základních škol, speciálních pedagogů, asistentů pedagoga a koordinátorů pro žáky se speciálními potřebami (SENCOs).

Mezi 938 respondenty jsou (vedle mnoha dalších dat a zjištění) zajímavé odpovědi 56 asistentů pedagoga a jejich srovnání se stanovisky ostatních pedagogických pracovníků: Například na otázku Jak důležité pro úspěšné vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami jsou podle Vás následující faktory? uvedlo „podporu asistenta pedagoga“ jako „velmi důležitou“ více než 90% asistentů, více než 60% učitelů základních a mateřských škol, ale jen 44% speciálních pedagogů a dokonce jen 24% koordinátorů pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.

Od speciálních pedagogů a koordinátorů pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami se asistenti pedagoga (spolu s pedagogy MŠ a ZŠ) mírně lišili i v pohledu na vliv diagnózy žáka na poskytování speciální podpory – zatímco u asistentů pedagoga a učitelů zastávalo názor, že lékařská diagnóza má poskytování speciální podpory „zásadní dopad“ okolo padesáti procent dotazovaných, u speciálních pedagogů to byla jen třetina dotazovaných a u koordinátorů pro žáky s SVP dokonce jen necelá čtvrtina respondentů.

Zdroj: LINDQVIST, G., NILHOLM, C., ALMQVIST, L., WETSO G.-M., 2011. Different agendas? The views of different occupational groups on special needs education. European journal of special needs education 2/2011, s.143-157.

AKTUALITY

Asistentka pedagoga s praxí hledá místo v Děčíně a okolí

24.05.2019

Poptávám místo asistenta pedagoga v Děčíně a okolí, Ústí nad Labem od 1.9.2019, úvazek 0,75 či plný. Vzdělání střední odborné + kurz asistenta pedagoga, aktuálně nadstavbové studium. Praxi mám 11 let, z toho tři roky jako AP - druhý stupeň, 3. stupeň ADHD , kombinace disporuch a práce s kolektivem. >>

ScioŠkola v Praze 9 přijme asistenta pedagoga od září 2019

24.05.2019

2. ScioŠkola - základní škola, s.r.o Praha 9, přijme od září 2019 asistenta pedagoga pro žáka v 1. ročníku, nebo v 6. ročníku. Možnost práce na plný i částečný úvazek. Práce v malém a příjemném kolektivu, odpovídající mzdu, 8 týdnu dovolené, 5 dní sick day i další zajímavé benefity. Praxe ve škole výhodou, nikoli podmínkou. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013