<< předchozí 12/2017 další >>
PO ÚT ST ČT SO NE
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07

Další zdroje informací o AP

LINDQVIST, G., NILHOLM, C., ALMQVIST, L., WETSO G.-M., (2011). Different agendas? The views of different occupational groups on special needs education.

Článek přináší poznatky ze švédského výzkumu, kterého se zúčastnilo téměř tisíc učitelů mateřských i základních škol, speciálních pedagogů, asistentů pedagoga a koordinátorů pro žáky se speciálními potřebami (SENCOs).

Mezi 938 respondenty jsou (vedle mnoha dalších dat a zjištění) zajímavé odpovědi 56 asistentů pedagoga a jejich srovnání se stanovisky ostatních pedagogických pracovníků: Například na otázku Jak důležité pro úspěšné vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami jsou podle Vás následující faktory? uvedlo „podporu asistenta pedagoga“ jako „velmi důležitou“ více než 90% asistentů, více než 60% učitelů základních a mateřských škol, ale jen 44% speciálních pedagogů a dokonce jen 24% koordinátorů pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.

Od speciálních pedagogů a koordinátorů pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami se asistenti pedagoga (spolu s pedagogy MŠ a ZŠ) mírně lišili i v pohledu na vliv diagnózy žáka na poskytování speciální podpory – zatímco u asistentů pedagoga a učitelů zastávalo názor, že lékařská diagnóza má poskytování speciální podpory „zásadní dopad“ okolo padesáti procent dotazovaných, u speciálních pedagogů to byla jen třetina dotazovaných a u koordinátorů pro žáky s SVP dokonce jen necelá čtvrtina respondentů.

Zdroj: LINDQVIST, G., NILHOLM, C., ALMQVIST, L., WETSO G.-M., 2011. Different agendas? The views of different occupational groups on special needs education. European journal of special needs education 2/2011, s.143-157.

AKTUALITY

Rodiče hledají asistenta - terapeuta pro autistického syna v Praze 13

05.12.2017

Hledáme asistenta - terapeuta pro našeho čtyřletého autistického téměř nemluvícího syna s mírnou povahou. Jedná se o pravidelnou samostatnou práci s dítětem formou hry v domácím prostředí (Praha 13 - Nové Butovice). Terapie probíhají podle možností asistenta a rodiny cca 2-4x týdně 2 hodiny nejlépe mezi 17-19 h od ledna do června 2018. >>

Soukromá MŠ v Praze 3 přijme asistentku/a pedagoga na 0,25 úvazek

28.11.2017

Soukromá MŠ Písnička, Praha 3 přijme asistentku/a pedagoga ke tříleté dívce se zdravotním znevýhodněním, Požadujeme vzdělání AP nebo plánovaný nástup do kvalifikačního kurzu pro AP, trpělivost a kladný vztah k dětem. Nabízíme úvazek 0,25 (dvě dopoledne týdně), malý kolektiv, rodinné prostředí. Nástup od ledna 2018. >>

ZŠ a MŠ v Praze 5 hledá asistenta na 1,0 úvazek

28.11.2017

Základní a mateřská škola Praha 5 - Smíchov hledá asistenta pedagoga na plný úvazek od 1.ledna 2018 do 30. června 2018. Požadujeme minimálně kvalifikační kurz pro asistenty pedagoga a střední školu zakončenou maturitní zkouškou. Pedagogické vzdělání je velkou výhodou. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013