<< předchozí 11/2018 další >>
PO ÚT ST ČT SO NE
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09

Další zdroje informací o AP

LINDQVIST, G., NILHOLM, C., ALMQVIST, L., WETSO G.-M., (2011). Different agendas? The views of different occupational groups on special needs education.

Článek přináší poznatky ze švédského výzkumu, kterého se zúčastnilo téměř tisíc učitelů mateřských i základních škol, speciálních pedagogů, asistentů pedagoga a koordinátorů pro žáky se speciálními potřebami (SENCOs).

Mezi 938 respondenty jsou (vedle mnoha dalších dat a zjištění) zajímavé odpovědi 56 asistentů pedagoga a jejich srovnání se stanovisky ostatních pedagogických pracovníků: Například na otázku Jak důležité pro úspěšné vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami jsou podle Vás následující faktory? uvedlo „podporu asistenta pedagoga“ jako „velmi důležitou“ více než 90% asistentů, více než 60% učitelů základních a mateřských škol, ale jen 44% speciálních pedagogů a dokonce jen 24% koordinátorů pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.

Od speciálních pedagogů a koordinátorů pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami se asistenti pedagoga (spolu s pedagogy MŠ a ZŠ) mírně lišili i v pohledu na vliv diagnózy žáka na poskytování speciální podpory – zatímco u asistentů pedagoga a učitelů zastávalo názor, že lékařská diagnóza má poskytování speciální podpory „zásadní dopad“ okolo padesáti procent dotazovaných, u speciálních pedagogů to byla jen třetina dotazovaných a u koordinátorů pro žáky s SVP dokonce jen necelá čtvrtina respondentů.

Zdroj: LINDQVIST, G., NILHOLM, C., ALMQVIST, L., WETSO G.-M., 2011. Different agendas? The views of different occupational groups on special needs education. European journal of special needs education 2/2011, s.143-157.

AKTUALITY

Rodiče hledají asistenta pedagoga do 1. třídy ZŠ v Praze 4

19.11.2018

Od září 2018 hledáme do 1. třídy asistenta pedagoga (spec. pedagogika vítána) pro 7letého chlapce s expresivní dysfázií na celé dopoledne do ZŠ Ke Kateřinkám, Praha 4. Chlapec je velmi klidný a milý, pouze porucha řeči (dyslálie multiplex) spojená se slabší pamětí a lehčí odbíhavou koncentrací. Porucha chování či intelektu nikoli. >>

Matka hledá asistenta pedagoga pro svou dceru do MŠ v Praze 9

19.11.2018

Hledám pro svou pětiletou dceru asistenta pedagoga do Mš Vetlruská, Praha 9. Dcera onemocněla cukrovkou 1.typu. Potřebuje pomoc při stravování, při volnočasových aktivitách a při péči o zdraví, tj. aplikace inzulínu inzulínovým perem, asistenci při řešení mimořádných situací a pomoc , vše po telefonické domluvě se mnou. Zajistím důkladnou edukaci. Požaduji 30 hodin týdně. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013