Aktuality

Lidovky.cz: Přibývá škol integrujících žáky s handicapem. Navzdory chybějící systémové podpoře

Podíl škol integrujících děti s různými handicapy roste, uvedla na pondělní tiskové konferenci Česká školní inspekce. Od školního roku 2010/2011 se těchto dětí vzdělává více v běžných než ve speciálních školách. Ústřední školní inspektor Tomáš Zatloukal i jeho náměstek Ondřej Andrys upozornili na to, že zatím se toto vzdělávání ve školách uskutečňuje bez systémové podpory.

Andrys ve světle současných vzrušených diskusí o tom, co přinesou změny chystané od 1. září, uvedl, že situace na českých školách je lepší, než by se mohlo zdát. Právo na vzdělávání v běžné škole mají děti s různými handicapy od roku 2005.

Podíl škol integrujících žáky s různými problémy roste prakticky u všech druhů postižení. Největší zkušenosti mají běžné školy s vývojovými poruchami učení, alespoň jednoho takového žáka vzdělávají v aktuálním školním roce tři čtvrtiny z nich. Výrazně roste podíl škol integrujících žáky s vývojovými poruchami chování...

Celý článek si můžete přečíst na www.lidovky.cz.

AKTUALITY

MŠ v Praze 8 hledá asistenta pedagoga na 1,00 úvazku

13.07.2018

Mateřská škola, Praha 8, Krynická 2, přijme od 1. 9. 2018 kvalifikovaného asistenta/ku pedagoga k 4,5leté dívce s mentálním postižením a dětským autismem. Požadujeme kvalifikaci dle zákona, empatii, psychickou odolnost, trpělivost a důslednost. Nabízíme platové ohodnocení v 8. plat. třídě (podmíněno vzděláním)a práci v příjemném prostředí. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013