Aktuality

Lidovky.cz: Přibývá škol integrujících žáky s handicapem. Navzdory chybějící systémové podpoře

Podíl škol integrujících děti s různými handicapy roste, uvedla na pondělní tiskové konferenci Česká školní inspekce. Od školního roku 2010/2011 se těchto dětí vzdělává více v běžných než ve speciálních školách. Ústřední školní inspektor Tomáš Zatloukal i jeho náměstek Ondřej Andrys upozornili na to, že zatím se toto vzdělávání ve školách uskutečňuje bez systémové podpory.

Andrys ve světle současných vzrušených diskusí o tom, co přinesou změny chystané od 1. září, uvedl, že situace na českých školách je lepší, než by se mohlo zdát. Právo na vzdělávání v běžné škole mají děti s různými handicapy od roku 2005.

Podíl škol integrujících žáky s různými problémy roste prakticky u všech druhů postižení. Největší zkušenosti mají běžné školy s vývojovými poruchami učení, alespoň jednoho takového žáka vzdělávají v aktuálním školním roce tři čtvrtiny z nich. Výrazně roste podíl škol integrujících žáky s vývojovými poruchami chování...

Celý článek si můžete přečíst na www.lidovky.cz.

AKTUALITY

InBáze z.s., nabízí kurz “Specifika práce asistenta pedagoga s dětmi a žáky s odlišným mateřským jazykem”

05.12.2019

Kurz je určen především asistentům pedagoga a pedagogickým pracovníkům v mateřských a základních školách působících na území Prahy, kteří pracují s dětmi a žáky s odlišným mateřským jazykem. Podmínkou účasti je znalost českého jazyka a dalšího cizího jazyka na úrovni min. B1 - B2. Kurz není kvalifikační, jde o doplňkové vzdělávání. >>

Asistent pedagoga hledá práci v Plzni a okolí

05.12.2019

Hledám práci jako asistentka pedagoga od ledna 2020, nejlépe na plný úvazek. Vystudovala jsem VoŠ pedagogického směru a jako asistentka mám osmiletou praxi, z toho čtyři roky na ZŠ a čtyři roky v MŠ běžné i speciální. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013