Aktuality

Lidovky.cz: Přibývá škol integrujících žáky s handicapem. Navzdory chybějící systémové podpoře

Podíl škol integrujících děti s různými handicapy roste, uvedla na pondělní tiskové konferenci Česká školní inspekce. Od školního roku 2010/2011 se těchto dětí vzdělává více v běžných než ve speciálních školách. Ústřední školní inspektor Tomáš Zatloukal i jeho náměstek Ondřej Andrys upozornili na to, že zatím se toto vzdělávání ve školách uskutečňuje bez systémové podpory.

Andrys ve světle současných vzrušených diskusí o tom, co přinesou změny chystané od 1. září, uvedl, že situace na českých školách je lepší, než by se mohlo zdát. Právo na vzdělávání v běžné škole mají děti s různými handicapy od roku 2005.

Podíl škol integrujících žáky s různými problémy roste prakticky u všech druhů postižení. Největší zkušenosti mají běžné školy s vývojovými poruchami učení, alespoň jednoho takového žáka vzdělávají v aktuálním školním roce tři čtvrtiny z nich. Výrazně roste podíl škol integrujících žáky s vývojovými poruchami chování...

Celý článek si můžete přečíst na www.lidovky.cz.

AKTUALITY

Rodiče hledají asistenta pedagoga do unikátního projektu pro děti s autismem v ZŠ v Mladé Boleslavi

20.05.2019

Práce v týmu při výuce 2 žáků s PAS s využitím Aplikované behaviorální analýzy (ABA), rozvoj komunikace, jazyka, sociálních i akademických dovedností. Požadujeme zájem o problematiku PAS, schopnost spolupracovat a komunikovat s pedagogy i rodiči, týmovost, flexibilitu a ochotu se vzdělávat v nejnovějších postupech Nástup od 1. září nebo dříve, plný úvazek >>

© Nová škola, o.p.s. 2013