Aktuality

Lidovky.cz: Přibývá škol integrujících žáky s handicapem. Navzdory chybějící systémové podpoře

Podíl škol integrujících děti s různými handicapy roste, uvedla na pondělní tiskové konferenci Česká školní inspekce. Od školního roku 2010/2011 se těchto dětí vzdělává více v běžných než ve speciálních školách. Ústřední školní inspektor Tomáš Zatloukal i jeho náměstek Ondřej Andrys upozornili na to, že zatím se toto vzdělávání ve školách uskutečňuje bez systémové podpory.

Andrys ve světle současných vzrušených diskusí o tom, co přinesou změny chystané od 1. září, uvedl, že situace na českých školách je lepší, než by se mohlo zdát. Právo na vzdělávání v běžné škole mají děti s různými handicapy od roku 2005.

Podíl škol integrujících žáky s různými problémy roste prakticky u všech druhů postižení. Největší zkušenosti mají běžné školy s vývojovými poruchami učení, alespoň jednoho takového žáka vzdělávají v aktuálním školním roce tři čtvrtiny z nich. Výrazně roste podíl škol integrujících žáky s vývojovými poruchami chování...

Celý článek si můžete přečíst na www.lidovky.cz.

AKTUALITY

Asistentka pedagoga hledá uplatnění v ZŠ nebo MŠ v Jablonci nad Nisou

24.09.2018

Hledám práci jako asistent pedagoga v ZŠ nebo MŠ v Jablonci nad Nisou. Mám SŠ vzdělání jako učitelka MŠ, 30 let praxe s vlastní dcerou s hydrocefalusem + MO a 8 měsíců pracuji jako osobní asistent v CZP LK ve Floriánové ulici. Jsem empatická, trpělivá a spolehlivá. Mám ID 1.stupně (pro Bechtěrevovu nemoc). >>

Asistentka pedagoga hledá práci ve Zlíně a okolí na 0,75 nebo 1,0 úvazek

24.09.2018

Od ledna 2019 hledám práci asistenta pedagoga na úvazek 0,75 nebo 1 v MŠ nebo ZŠ. Mám vystudovaný magisterský titul v oboru Aplikované pohybové aktivity ( volnočasové aktivity pro osoby se SVP). Nyní pracuji jako asistent pedagoga v MŠ a mám dlouholeté pracovní zkušenosti s dětmi od 3 do 15 let. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013