<< předchozí 09/2018 další >>
PO ÚT ST ČT SO NE
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07

Další zdroje informací o AP

KORÁBOVÁ, J., DOIDGE, E. (2013). Inspirace z Walesu: asistenti ve školách.

Rozhovor Jany Korábové s Emmou Doidge, koordinátorkou a školitelkou asistentů na Cathays High School v Cardiffu, přináší zajímavé informace o fungování asistentů pedagoga ve waleském školství.

Už v samotném úvodu stojí za pozornost počty asistentů, které by české školství mohlo cardiffské škole jen závidět – E. Doidge zde konstatuje: „máme dvacet asistentů, kteří pracují s žáky s lehkými poruchami učení a další, kteří pracují s autistickými žáky, a dále bilingvní asistenty pro žáky, kteří zatím neovládají dobře angličtinu“ (s. 28).

Stejně jako v českém vzdělávacím systému, ani ve Walesu nemusí mít asistent žádnou rozsáhlou kvalifikaci, protože jde ale o práci žádanou, je vyšší vzdělání v některém z oborů pomáhajících profesí výhodou.)

Inspirací pro české školy by mohl být popisovaný systém vzdělávání asistentů: „Na Cathays absolvují v prvním roce kurz, který jim dá základní vhled, a v dalších letech jsou motivováni, aby si našli kurzy podle svého zaměření. Například asistent autisty může docházet na přednášky do autistického centra, někteří asistenti si vybírají z jednotlivých přednášek na univerzitě, nebo jim doporučím literaturu k samostudiu.“ (s. 28)

Oproti jednotné profesi asistentů v českých školách je zajímavé také popisované členění asistentů do čtyř úrovní: „Jsou totiž 4 úrovně asistentů. Pokud je asistent na prvních dvou úrovních, neměl by učit celou třídu, ale může vzít některé žáky z hodin, pokud se domluví s učitelem (to jsou například bilingvní asistenti). Na úrovni 3 a 4 může učit třídu. Ale vždy záleží na konkrétním učiteli, jak s asistentem pracuje. Takže asistent může učit skupiny, nebo vést část hodiny, což je dobré například při diskuzích, protože žáci získají odlišné pohledy od dvou učitelů.“ (s. 29).

Zdroj: KORÁBOVÁ, J,, DOIDGE, E., 2013. Inspirace z Walesu: asistenti ve školách. Moderní vyučování: časopis na podporu rozvoje škol 1-2/2013, s.28-29.

AKTUALITY

Asistentka pedagoga hledá uplatnění v ZŠ nebo MŠ v Jablonci nad Nisou

24.09.2018

Hledám práci jako asistent pedagoga v ZŠ nebo MŠ v Jablonci nad Nisou. Mám SŠ vzdělání jako učitelka MŠ, 30 let praxe s vlastní dcerou s hydrocefalusem + MO a 8 měsíců pracuji jako osobní asistent v CZP LK ve Floriánové ulici. Jsem empatická, trpělivá a spolehlivá. Mám ID 1.stupně (pro Bechtěrevovu nemoc). >>

Asistentka pedagoga hledá práci ve Zlíně a okolí na 0,75 nebo 1,0 úvazek

24.09.2018

Od ledna 2019 hledám práci asistenta pedagoga na úvazek 0,75 nebo 1 v MŠ nebo ZŠ. Mám vystudovaný magisterský titul v oboru Aplikované pohybové aktivity ( volnočasové aktivity pro osoby se SVP). Nyní pracuji jako asistent pedagoga v MŠ a mám dlouholeté pracovní zkušenosti s dětmi od 3 do 15 let. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013