Dnes < > July 2020
Sunday PO ÚT ST ČT SO
28
29
30
Jul 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Aug 1
2
3
4
5
6
7
8

Další zdroje informací o AP

KORÁBOVÁ, J., DOIDGE, E. (2013). Inspirace z Walesu: asistenti ve školách.

Rozhovor Jany Korábové s Emmou Doidge, koordinátorkou a školitelkou asistentů na Cathays High School v Cardiffu, přináší zajímavé informace o fungování asistentů pedagoga ve waleském školství.

Už v samotném úvodu stojí za pozornost počty asistentů, které by české školství mohlo cardiffské škole jen závidět – E. Doidge zde konstatuje: „máme dvacet asistentů, kteří pracují s žáky s lehkými poruchami učení a další, kteří pracují s autistickými žáky, a dále bilingvní asistenty pro žáky, kteří zatím neovládají dobře angličtinu“ (s. 28).

Stejně jako v českém vzdělávacím systému, ani ve Walesu nemusí mít asistent žádnou rozsáhlou kvalifikaci, protože jde ale o práci žádanou, je vyšší vzdělání v některém z oborů pomáhajících profesí výhodou.)

Inspirací pro české školy by mohl být popisovaný systém vzdělávání asistentů: „Na Cathays absolvují v prvním roce kurz, který jim dá základní vhled, a v dalších letech jsou motivováni, aby si našli kurzy podle svého zaměření. Například asistent autisty může docházet na přednášky do autistického centra, někteří asistenti si vybírají z jednotlivých přednášek na univerzitě, nebo jim doporučím literaturu k samostudiu.“ (s. 28)

Oproti jednotné profesi asistentů v českých školách je zajímavé také popisované členění asistentů do čtyř úrovní: „Jsou totiž 4 úrovně asistentů. Pokud je asistent na prvních dvou úrovních, neměl by učit celou třídu, ale může vzít některé žáky z hodin, pokud se domluví s učitelem (to jsou například bilingvní asistenti). Na úrovni 3 a 4 může učit třídu. Ale vždy záleží na konkrétním učiteli, jak s asistentem pracuje. Takže asistent může učit skupiny, nebo vést část hodiny, což je dobré například při diskuzích, protože žáci získají odlišné pohledy od dvou učitelů.“ (s. 29).

Zdroj: KORÁBOVÁ, J,, DOIDGE, E., 2013. Inspirace z Walesu: asistenti ve školách. Moderní vyučování: časopis na podporu rozvoje škol 1-2/2013, s.28-29.

AKTUALITY

Mateřská škola Louňovice hledá školního asistenta úvazek 0,5

09.07.2020

Mateřská škola Louňovice Praha východ přijme od 1. září 2020 do 31. srpna 2021 školního asistenta/asistentku na poloviční úvazek tj. 4 hodiny denně dopoledne. Nabízíme rodinné prostředí malé MŠ uprostřed přírody, příjemný kolektiv. Požadujeme vzdělání dle platné legislativy, bezúhonnost a nadšení pro práci s dětmi. >>

Asistentka pedagoga hledá práci v Plzni-městě

01.07.2020

Hledám práci asistenta pedagoga v ZŠ nebo MŠ v Plzeň-město, úvazek 0,5; 0,75; 1,0. Mám akreditace na asistenta pedagoga a pedagoga volného času. Praxe v MŠ a u dětí v kroužku. Děti mám ráda a ráda bych jim dál pomáhala. >>

Asistentka pedagoga hledá práci v Plzni

01.07.2020

Hledám práci na pozici asistent pedagoga v Plzni v MŠ, ZŠ i v ZŠ speciální. Úvazek 0,75 -1,0. V lednu 2020 jsem dokončila bakalářské studium speciální pedagogiky. Praxi mám především z průběhu studia na škole, v pracovní pozici asistenta jsem zatím nepůsobila. Ráda se ale rychle přizpůsobuji a učím všemu potřebnému. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013