O projektu

Klíčové aktivity projektu

1. Výběr adeptů na funkci školního asistenta a zajištění jejich základní odborné kvalifikace

2. Zvyšování kompetencí školních asistentů a spolupracujících pedagogů, příprava vzdělávacích kurzů dle potřeb zapojených ZŠ

Cílem kurzů je seznámení s přínosy funkce školního asistenta pro výuku, možnosti efektivní spolupráce a komunikace se školním asistentem, soc. znev. žáky a jejich rodiči.

I. Kurzy pro školní asistenty a úzce spolupracující pedagogy - realizovány budou vždy na některé ze zapojených ZŠ

a) Jak vytvořit ve škole tandem: kurz pro pedagogy a jejich asistenty (trénink týmové spolupráce) – 2 denní kurz
b) Efektivní opatření s cílem zlepšení podmínek pro vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků - jednodenní kurz, vedený 2 lektory
c) Asistent pedagoga, učitel a specifické potřeby sociálně znevýhodněných žáků - třídenní interaktivní kurz

II. Kurzy do sborovny - účastní se jich školní asistenti a pedagogičtí pracovníci školy, realizovány budou na každé ZŠ,

a) Začínáme s asistentem pedagoga - jednodenní úvodní kurz
b) Komunikace pracovníků školy s rodiči sociálně znevýhodněných žáků - jednodenní interaktivní kurz

3. Zapojení školních asistentů do škol, jejich průběžná metodická podpora a supervize

Školní asistenti budou mít při své práci na ZŠ i v rodinách k dispozici průběžnou metodickou podporu ze strany metodiků projektu (osobní setkání i mailová komunikace); 2. školní asistent navštíví zkušené asistenty pedagoga v jiné škole; 3. pravidelná setkání všech školních asistentů v projektu a realizačním týmem v Praze; 4. supervize.

4. Ustanovení systému průběžné spolupráce a výměny zkušeností

Pro průběžnou podporu vytvoříme webový informační portál s cílem poskytnout informační servis školám zapojeným i nezapojeným do projektu. Kvartálně schůzky metodiků, školních asistentů, možnost též spol. pedagogů k možnosti diskuse a předávání zkušeností. V závěru projektu workshopy určené pedagogům k výměně zkušeností a distribuce metodiky s příklady dobré praxe vytvořené v projektu.

5. Tvorba metodiky dobré praxe – vyrovnávacího nástroje školního asistenta

Zkušenosti a příklady dobré praxe budou systematizovány v metodickém dokumentu coby výstup projektu, který bude distribuován odborné veřejnosti i učitelům do škol ve Středočeském kraji i mimo něj.

AKTUALITY

MŠ Orlík nad Vltavou hledá asistenta pedagoga na 0,625 úvazku

14.12.2018

ZŠ a MŠ Orlík nad Vltavou hledá asistenta pedagoga do MŠ na 25 hodin přímé pedagogické činnosti týdně (tj.0,625 úvazku). Pracovní poměr na dobu určitou (12 měsíců), nástup 1.1.2019. Požadavky na vzdělání: SŠ + ukončené nebo alespoň probíhající kvalifikační studium pro asistenty pedagoga. >>

Matka hledá asistenta pedagoga do MŠ Brno Vinohrady

12.12.2018

Hledám asistenta pedagoga do MŠ v Brně na Vinohradech pro mého syna (5,5 roku). Stačí rekvalifikační kurz, nebráním se ani studentce, měla by však být empatická a se zájmem o problematiku vývojové dysfázie a PAS. Pracovní úvazek 4 hod.denně, pouze dopoledne. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013