O projektu

Klíčové aktivity projektu

1. Výběr adeptů na funkci školního asistenta a zajištění jejich základní odborné kvalifikace

2. Zvyšování kompetencí školních asistentů a spolupracujících pedagogů, příprava vzdělávacích kurzů dle potřeb zapojených ZŠ

Cílem kurzů je seznámení s přínosy funkce školního asistenta pro výuku, možnosti efektivní spolupráce a komunikace se školním asistentem, soc. znev. žáky a jejich rodiči.

I. Kurzy pro školní asistenty a úzce spolupracující pedagogy - realizovány budou vždy na některé ze zapojených ZŠ

a) Jak vytvořit ve škole tandem: kurz pro pedagogy a jejich asistenty (trénink týmové spolupráce) – 2 denní kurz
b) Efektivní opatření s cílem zlepšení podmínek pro vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků - jednodenní kurz, vedený 2 lektory
c) Asistent pedagoga, učitel a specifické potřeby sociálně znevýhodněných žáků - třídenní interaktivní kurz

II. Kurzy do sborovny - účastní se jich školní asistenti a pedagogičtí pracovníci školy, realizovány budou na každé ZŠ,

a) Začínáme s asistentem pedagoga - jednodenní úvodní kurz
b) Komunikace pracovníků školy s rodiči sociálně znevýhodněných žáků - jednodenní interaktivní kurz

3. Zapojení školních asistentů do škol, jejich průběžná metodická podpora a supervize

Školní asistenti budou mít při své práci na ZŠ i v rodinách k dispozici průběžnou metodickou podporu ze strany metodiků projektu (osobní setkání i mailová komunikace); 2. školní asistent navštíví zkušené asistenty pedagoga v jiné škole; 3. pravidelná setkání všech školních asistentů v projektu a realizačním týmem v Praze; 4. supervize.

4. Ustanovení systému průběžné spolupráce a výměny zkušeností

Pro průběžnou podporu vytvoříme webový informační portál s cílem poskytnout informační servis školám zapojeným i nezapojeným do projektu. Kvartálně schůzky metodiků, školních asistentů, možnost též spol. pedagogů k možnosti diskuse a předávání zkušeností. V závěru projektu workshopy určené pedagogům k výměně zkušeností a distribuce metodiky s příklady dobré praxe vytvořené v projektu.

5. Tvorba metodiky dobré praxe – vyrovnávacího nástroje školního asistenta

Zkušenosti a příklady dobré praxe budou systematizovány v metodickém dokumentu coby výstup projektu, který bude distribuován odborné veřejnosti i učitelům do škol ve Středočeském kraji i mimo něj.

AKTUALITY

ZŠ v Praze 10 hledá asistenta pedagoga na 0,75 úvazek

17.08.2017

Základní škola Hostýnská, Praha 10, hledá od září 2017 asistenta pedagoga pro žáka druhé třídy, úvazek 0,75. Žák má poruchu pozornosti. Požadujeme úplné střední vzdělání s maturitou, kurz asistenta pedagoga nebo pedagogické vzdělání výhodou. >>

Montessori bilingvní ZŠ v Praze 6 hledá asistenta pedagoga

16.08.2017

Pro naši montessori bilingvní základní školu na Praze 6 hledáme kolegu/kolegyni na pozici Asistent pedagoga. Požadujeme min. střední pedagogické vzdělání nebo maturitu a kurz, znalost angličtiny alespoň na mírně pokročilé úrovni. Nabízíme možnost absolvovat montessori výcvik certifikovaný American Montessori Society. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013