<< předchozí 06/2018 další >>
PO ÚT ST ČT SO NE
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08

Další zdroje informací o AP

KLEIN, V., MATULAYOVÁ, T. (2007). Aktuálne problémy v multikultúrnej výchove rómských žiakov.

Třetí část obsáhlejšího článku Vladimíra Kleina a Tatiany Matulayové zaměřeného multikulturní vzdělávání v SR se zabývá názory pedagogických asistentů na jejich postavení a akceptaci v multikulturní škole.

Autoři přinášejí poznatky z dotazníkového šetření realizovaného mezi 60 asistenty v několika slovenských okresech – z těchto asistentů se více než polovina hlásila ke slovenské národnosti, přibližně třetina k národnosti romské a zbytek k národnosti maďarské.

Zajímavá byla zejména zjištění týkající se vazby asistentské profese na společenský status a společenské vztahy pracovníků: celá polovina respondentů uvedla, že se jejich společenský status (od doby kdy začali pracovat jako asistenti pedagoga) v rámci romské komunity zvýšil a dvě třetiny ze všech dotazovaných zaznamenaly zlepšení jejich společenského postavení v rámci majoritní společnosti.

Více než dvě třetiny respondentů výzkumu také uvedly, že vzdělávání a zaměstnávání asistentů pedagoga má pozitivní vliv jak na vztahy uvnitř romské komunity, tak i na vztahy mezi Romy a majoritou. Na základě toho poznatku autoři potvrzují předpoklad, že „rómský problém je problémom predovšetkým sociálným a nie národnostním“ (s. 7).

Za pozornost stojí i názory asistentů na celkovou koncepci vzdělávání romských žáků: 90% dotazovaných považuje za nejoptimálnější variantu společné vzdělávání romských a neromských žáků a nesouhlasí se vzděláváním segregovaným, naopak jen 20% respondentů považuje za vhodné zavádění vyučování v romském jazyce.

Zdroj: KLEIN, V., MATULAYOVÁ, T., 2007. Aktuálne problémy v multikultúrnej výchove rómských žiakov. Technológia vzdelávania : Vedecko - pedagogický časopis s informačnou přílohou 7/2007, příloha Slovenský učitel, s.2-8.

AKTUALITY

MŠ v Praze 8 hledá od července 2018 asistenta pedagoga

22.06.2018

Soukromá MŠ v Praze 8 - Karlíně, hledá od července kvalifikovaného Asistenta/ku pedagoga. Práce 6 hod. denně, ve třídě max. 15 dětí, 2 pedagogové. Velmi příjemné a přátelské prostředí, další vzdělávání, 8 týdnů dovolené, placené přesčasy, bonusy, pracovní smlouva. 14 000,- Kč. >>

Asistentka pedagoga s praxí hledá práci v Praze 4

13.06.2018

Mám zájem o zkrácený úvazek, nebo dle Vaší nabídky. Mám SŠ s maturitou, akreditovaný kurz pedagogiky pro AP a zároveň mám profesní kvalifikaci jako chůva pro děti do zahájení školní docházky. Praxi mam ve speciální třídě, ale i běžné (ADHD, ADD, DMO, SPU, Aspergerův syndrom a Autismus). Nástup možný koncem srpna, nebo od 1. 9. 2018 >>

Asistentka pedagoga hledá uplatnění v MŠ nebo ZŠ v Ostravě

13.06.2018

Hledám práci na pozici asistentky pedagoga v MŠ / ZŠ v Ostravě. Nejlépe částečný úvazek, od 9/2018 nebo dle domluvy. Mám ukončené středoškolské vzdělání v oboru pedagogika pro asistenty ve školství s maturitní zkouškou z ČJ, PSY, PED, M a TV s metodikou. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013