Ke stažení

Do školy se konečně těší: Jak Pavel a další žáci se sociálním znevýhodněním začali chodit do školy

Aktuality Literatura o AP Metodické příručky
Přečtěte si případové studie z práce asistentek pedagoga, které pomohly za tři roky více dvěma stovkám dětí v tom, aby nejen vůbec začaly chodit do školy, ale aby to v ní také zvládaly a těšily se do ní. Ke stažení je v české i anglické verzi.

Jak nastavit plán výuky

Metodické příručky
Účelem plánu řízení výuky je přimět studenty nést odpovědnost za špatné chování – a to bez křiku, nadávek či poučování. Když se tento plán použije správně, ušetříte si tím stres a nebudete mít potřebu používat jiné, kontraproduktivní metody.

Analýza: Mapování využívání funkcí asistent pedagoga a školní asistent mateřskými a základními školami

Odborná literatura
Analýza základního mapování využívání funkcí asistent pedagoga a školní asistent mateřskými a základními školami, kterou Nová škola zpracovala pro Nadaci OSF Praha v první polovině roku 2018. Jde o vůbec první pokus zmapovat celkovou situaci, počet škol a asistentů, jejich pozice po novele školského zákona.

Asistence ve vzdělávání žáků se sociálním vzděláváním

Metodické příručky
Vedle hlavních informací o profesi asistentů a jejich pozici ve vzdělávacím systému se publikace věnuje hlavně jednotlivým oblastem práce asistentů, komunikaci asistentů s rodinami těchto žáků a otázkám spojeným s metodickým vedením a hodnocením práce asistentů.

TZ: Recept na úspěch? Asistentky z Nové školy pomáhají sociálně znevýhodněným žákům ve škole i doma

Tiskové zprávy
Dan je žákem první třídy. Do školy dochází ze sociálně vyloučené lokality. I přesto, že první ročník musel opakovat, jeho školní výkony byly stále slabé – nešlo mu čtení, v počítání často chyboval, nevěřil si. Od května proto začala Danovi pomáhat školní asistentka, která odpoledne dochází za Danem domů…