Když škola ví, co děti prožívají

Z vyprávění školní asistentky z projektu Šance na úspěch Nově školy, o.p.s.: 

"Velmi se v posledních měsících zlepšila komunikace s rodiči. Potkávám různé typy dětí a rodin...

Třeba Martinka, ta žije s rodiči a devíti sourozenci ve dvoupokojovém bytě. Opakovala první třídu, byla pomalá, lehala si v hodinách na podlahu, protože se jí prostě nechtělo nic dělat, chyběla motivace, cíle... Když však začala opakovat ročník s jinými dětmi a jiným pedagogem, jako by v sobě probudila svou ukrytou sílu a začala se snažit.

Dnes s mým doučováním a její vůli, je na jedničkách a dvojkách a já mohu s klidem říct, že jsem poznala slečnu, která toho ještě v životě hodně dokáže. Nejen proto, že se zlepšila ve škola, ale i proto, že jí je teprve 8 a už ví o čem je vlastně život. Dokáže vám z ničeho nic začít vyprávět svůj příběh – jejich chudobu, to, že někdy nemají na svačinu, na nové boty, na výlet.

A to, že víme, já i paní učitelka, jak moc je Martinky rodina chudá, nám pak i ve škole pomáhá lépe porozumět jí i jejímu chování.

Martinka nám ale dokáže i vylíčit, čeho by v životě chtěla dosáhnout – nechce být princezna, královna nebo snad Elza, jako každá druhá dívka v její třídě. Ona chce být paní, která bude mít dobrou práci a postará se o své mladší sourozence tak, aby mohl mít Milan nové kolo, Michal nový kočárek na spinkání...“