O projektu

Kdo je školní asistent

Nová škola, o. p. s. se snaží do českých a moravských škol zavádět koncept školního asistenta. Jeho role ve vzdělávání žáků do značné míry vychází z pracovní náplně asistentů pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a dále rozvíjí koncept asistentské práce zejména v oblasti komunikace mezi školou a rodiči žáků.

Součástí pracovní náplně školních asistentek tedy je:

  • individuální i skupinová práce s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami ve vyučování;
  • individuální i skupinové doučování žáků se sociálním znevýhodněním;
  • širší podpora přímé i nepřímé pedagogické práce učitele, která umožňuje více intenzivní práci pedagoga s žáky se sociálním znevýhodněním.

Naopak, od většiny „běžných“ asistentů pedagoga se školní asistentky liší zejména tím, že:

  • ve své práci kladou větší důraz na spolupráci s rodinami žáků, intenzivnější propojení rodiny a školy;
  • žákům se sociálním znevýhodněním zajišťují doučování i v období školních prázdnin;
  • mají pravidelné a intenzivní metodické vedení odbornými pracovníky Nové školy o.p.s. (formou metodických schůzek, hospitací a seminářů);
  • mají možnost pravidelného společného setkávání, sdílení zkušeností i příkladů dobré praxe.

AKTUALITY

Asistentka pedagoga s praxí hledá práci v Praze na 1,0 úvazek

24.05.2018

Hledám práci asistent pedagoga v Praze - nejlépe Praha 4, 12, Praha - Západ. Pouze ZŠ na celý úvazek od 9/2018. Mám SŠ vzdělání s maturitou, akreditovaný kurz asistent pedagoga, dvouletou praxi v MŠ a ZŠ - zde jsem pracovala s dětmi s Aspergerovým syndromem, ADHD a SPU. Mohu nabídnout hudební kroužek - klavír, kytara. >>

Asistentka pedagoga hledá práci v Děčíně, České Lípě a okolí

24.05.2018

Hledám práci asistenta pedagoga v Děčíně, České Lípě a okolí v ZŠ nebo MŠ od 09/2018 na plný úvazek, může být i částečný. Mám SŠ vzdělání s maturitou a akreditovaný kurz asistenta pedagoga. Mám dvouletou praxi v MŠ jako chůva pro děti do zahájení povinné školní docházky. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013