O projektu

Kdo je školní asistent

Nová škola, o. p. s. se snaží do českých a moravských škol zavádět koncept školního asistenta. Jeho role ve vzdělávání žáků do značné míry vychází z pracovní náplně asistentů pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a dále rozvíjí koncept asistentské práce zejména v oblasti komunikace mezi školou a rodiči žáků.

Součástí pracovní náplně školních asistentek tedy je:

  • individuální i skupinová práce s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami ve vyučování;
  • individuální i skupinové doučování žáků se sociálním znevýhodněním;
  • širší podpora přímé i nepřímé pedagogické práce učitele, která umožňuje více intenzivní práci pedagoga s žáky se sociálním znevýhodněním.

Naopak, od většiny „běžných“ asistentů pedagoga se školní asistentky liší zejména tím, že:

  • ve své práci kladou větší důraz na spolupráci s rodinami žáků, intenzivnější propojení rodiny a školy;
  • žákům se sociálním znevýhodněním zajišťují doučování i v období školních prázdnin;
  • mají pravidelné a intenzivní metodické vedení odbornými pracovníky Nové školy o.p.s. (formou metodických schůzek, hospitací a seminářů);
  • mají možnost pravidelného společného setkávání, sdílení zkušeností i příkladů dobré praxe.

AKTUALITY

Asistent pedagoga s praxí hledá místo v Kladně a okolí, případně v Praze 6

24.03.2020

Asistent pedagoga (3 roky praxe) shání uplatnění na prvním stupni ZŠ. Mám zkušenosti také jako školní asistent (praxe 1 rok) a vychovatel v družině (praxe 1 rok). Mám zkušenosti mám s dětmi s poruchou učení, soustředění, ADHD a také autisty. Nejideálnější by pro mě bylo pracovat na Kladně, ale také v blízkém okolí Tuchoměřic, kde bydlím. Dopravuji se hromadnou dopravou, nezavrhl bych tedy ani volné místo v Praze, poblíž zastávky Bořislavka nebo Veleslavín. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013