O projektu

Kdo je školní asistent

Nová škola, o. p. s. se snaží do českých a moravských škol zavádět koncept školního asistenta. Jeho role ve vzdělávání žáků do značné míry vychází z pracovní náplně asistentů pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a dále rozvíjí koncept asistentské práce zejména v oblasti komunikace mezi školou a rodiči žáků.

Součástí pracovní náplně školních asistentek tedy je:

  • individuální i skupinová práce s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami ve vyučování;
  • individuální i skupinové doučování žáků se sociálním znevýhodněním;
  • širší podpora přímé i nepřímé pedagogické práce učitele, která umožňuje více intenzivní práci pedagoga s žáky se sociálním znevýhodněním.

Naopak, od většiny „běžných“ asistentů pedagoga se školní asistentky liší zejména tím, že:

  • ve své práci kladou větší důraz na spolupráci s rodinami žáků, intenzivnější propojení rodiny a školy;
  • žákům se sociálním znevýhodněním zajišťují doučování i v období školních prázdnin;
  • mají pravidelné a intenzivní metodické vedení odbornými pracovníky Nové školy o.p.s. (formou metodických schůzek, hospitací a seminářů);
  • mají možnost pravidelného společného setkávání, sdílení zkušeností i příkladů dobré praxe.

AKTUALITY

InBáze z.s., nabízí kurz “Specifika práce asistenta pedagoga s dětmi a žáky s odlišným mateřským jazykem”

05.12.2019

Kurz je určen především asistentům pedagoga a pedagogickým pracovníkům v mateřských a základních školách působících na území Prahy, kteří pracují s dětmi a žáky s odlišným mateřským jazykem. Podmínkou účasti je znalost českého jazyka a dalšího cizího jazyka na úrovni min. B1 - B2. Kurz není kvalifikační, jde o doplňkové vzdělávání. >>

Asistent pedagoga hledá práci v Plzni a okolí

05.12.2019

Hledám práci jako asistentka pedagoga od ledna 2020, nejlépe na plný úvazek. Vystudovala jsem VoŠ pedagogického směru a jako asistentka mám osmiletou praxi, z toho čtyři roky na ZŠ a čtyři roky v MŠ běžné i speciální. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013