<< předchozí 10/2017 další >>
PO ÚT ST ČT SO NE
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05

Další zdroje informací o AP

KAŠPAROVÁ, V., HUČÍN, J. (2010) Asistenti pedagogů pro žáky sociálně znevýhodněné a pro žáky – cizince.

Autoři článku prezentují pohled na práci asistentů pedagoga prostřednictvím dat získaných v Rychlém šetření 01/2010 ÚIV, zaměřují se především na žáky-cizince; výsledky výzkumu potvrdily, že asistenti jsou ve výuce žáků-cizinců vítanou podporou, a ukázaly, jaké formy podpory jsou asistentů u těchto žáků vyžadovány.

V úvodu autoři článku zmiňují, že podpora asistentů pedagoga u žáků se sociálním znevýhodněním je již relativně rozšířená především v základních školách – ve 14 % základních škol takový asistent v roce 2010 již působil, nejrozšířenější byl tento typ asistentů v Moravskoslezském a Ústeckém kraji.
Dále se v článku autoři věnují zejména zjištěním v oblasti podpory asistentů pedagoga u žáků-cizinců. Podle prezentovaných dat z Rychlého šetření 01/2010 (Ústavu pro informace ve vzdělávání) by více než polovina dotazovaných ředitelů škol uvítala podporu asistenta u žáků původem z Vietnamu, více než třetina ředitelů by chtěla asistenta pedagoga využít ve vzdělávání žáků původem z Ruska nebo Ukrajiny.
Dotazovaní ředitelé mají podle autorů článku rovněž celkem jasnou představu o oblastech podpory, do kterých by rádi asistenta zapojili: „Celkem 78 procent ze škol, do kterých dochází alespoň jeden žák-cizinec, uvedlo, že by uvítalo pomoc asistenta. Tyto školy nejčastěji uváděly, že by ocenily jeho působení v běžné výuce (79 %) a v komunikaci s rodinami těchto dětí (69 %).“ (s.10)

Zdroj: KAŠPAROVÁ, V., HUČÍN, J. 2010. Asistenti pedagogů pro žáky sociálně znevýhodněné a pro žáky – cizince. Týdeník školství 22/2010, s. 10.

AKTUALITY

Firemní MŠ v Brně hledá asistenta pedagoga a chůvu na 0,5 úvazek

22.10.2017

Lentilka - firemní mateřská škola JMK v Brně hledá asistenta pedagoga a chůvu, obojí na poloviční úvazek. Náplní asistenta je podpora pedagogovi při jeho organizační činnosti během dne a podpora při vzdělávání šestiletého chlapce s PAS. Náplní chůvy je podpora pedagogovi při práci s dětmi ve věku od 2,5 let. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013