Dnes < > December 2019
Sunday PO ÚT ST ČT SO
Dec 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Jan 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11

Další zdroje informací o AP

KAŠPAROVÁ, V., HUČÍN, J. (2010) Asistenti pedagogů pro žáky sociálně znevýhodněné a pro žáky – cizince.

Autoři článku prezentují pohled na práci asistentů pedagoga prostřednictvím dat získaných v Rychlém šetření 01/2010 ÚIV, zaměřují se především na žáky-cizince; výsledky výzkumu potvrdily, že asistenti jsou ve výuce žáků-cizinců vítanou podporou, a ukázaly, jaké formy podpory jsou asistentů u těchto žáků vyžadovány.

V úvodu autoři článku zmiňují, že podpora asistentů pedagoga u žáků se sociálním znevýhodněním je již relativně rozšířená především v základních školách – ve 14 % základních škol takový asistent v roce 2010 již působil, nejrozšířenější byl tento typ asistentů v Moravskoslezském a Ústeckém kraji.
Dále se v článku autoři věnují zejména zjištěním v oblasti podpory asistentů pedagoga u žáků-cizinců. Podle prezentovaných dat z Rychlého šetření 01/2010 (Ústavu pro informace ve vzdělávání) by více než polovina dotazovaných ředitelů škol uvítala podporu asistenta u žáků původem z Vietnamu, více než třetina ředitelů by chtěla asistenta pedagoga využít ve vzdělávání žáků původem z Ruska nebo Ukrajiny.
Dotazovaní ředitelé mají podle autorů článku rovněž celkem jasnou představu o oblastech podpory, do kterých by rádi asistenta zapojili: „Celkem 78 procent ze škol, do kterých dochází alespoň jeden žák-cizinec, uvedlo, že by uvítalo pomoc asistenta. Tyto školy nejčastěji uváděly, že by ocenily jeho působení v běžné výuce (79 %) a v komunikaci s rodinami těchto dětí (69 %).“ (s.10)

Zdroj: KAŠPAROVÁ, V., HUČÍN, J. 2010. Asistenti pedagogů pro žáky sociálně znevýhodněné a pro žáky – cizince. Týdeník školství 22/2010, s. 10.

AKTUALITY

InBáze z.s., nabízí kurz “Specifika práce asistenta pedagoga s dětmi a žáky s odlišným mateřským jazykem”

05.12.2019

Kurz je určen především asistentům pedagoga a pedagogickým pracovníkům v mateřských a základních školách působících na území Prahy, kteří pracují s dětmi a žáky s odlišným mateřským jazykem. Podmínkou účasti je znalost českého jazyka a dalšího cizího jazyka na úrovni min. B1 - B2. Kurz není kvalifikační, jde o doplňkové vzdělávání. >>

Asistent pedagoga hledá práci v Plzni a okolí

05.12.2019

Hledám práci jako asistentka pedagoga od ledna 2020, nejlépe na plný úvazek. Vystudovala jsem VoŠ pedagogického směru a jako asistentka mám osmiletou praxi, z toho čtyři roky na ZŠ a čtyři roky v MŠ běžné i speciální. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013