O projektu

Novinky v projektu

Nová škola připravila pro "své" školní asistenty, spolupracující pedagogy a zástupce vedení zapojených škol jednodenní kurz.

Skvělé zázemí jsme našli v Langhansu – Centru Člověka v tísni, které jsme okupovali v pondělí 31. 3. 2014 od 9 do 16:30. 

Lektorem dopolední - více teoretické - části byl Mgr. Vladimír Foist, ředitel ZŠ Poběžovice, která získala certifikát Férová škola Ligy lidských práv.

Na této škole se daří integrovat děti sociálně vyloučené, nadané, s poruchami učení nebo autisty. Škola se nachází v pohraničí na Domažlicku. Z 240 žáků, kteří školu navštěvují, je zhruba 80 sociálně znevýhodněných. 

Odpolední program měla na starost Mgr. Jarmila Zobačová, bývalá učitelka ZŠ Merhautova v Brně s dlouholetými zkušenostmi se vzděláváním sociálně znevýhodněných žáků (včetně zahraničních stáží).

Učila třídu tzv. „Ptáčat“ - dětí ze sociálně vyloučené lokality, o kterých ČT natočila stejnojmenný dokumentární seriál. Ten byl oceněn jako  „Čin roku“. Více najdete na www.ptacata.cz).

Program (ve stručnosti)

• Kdo je sociálně znevýhodněný žák

V tomto krátkém vstupu Báry Šebové jsme si vyjasnili, kdo to vůbec je sociálně znevýhodněný žák, jaké jsou aspekty sociálního znevýhodnění. Bára představila náš portál www.asistentpedagoga.cz a také příručku „Mají na to“ www.majinato.cz.

• Příklady dobré praxe při vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků ZŠ Poběžovice – transformace školy na školu inkluzivního typu (Mgr. Vladimír Foist):

- práce s pedagogickým sborem
- spolupráce se zřizovatelem
- ŠVP
- hledání a nalézání zdrojů (fundraising); stanovení priorit dlouhodobého plánu rozvoje
- získávání asistentů pedagoga, jejich financování (dlouhodobé), vzdělávání a možnosti využití

• Příklady metod a didaktických postupů, které se osvědčily při vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků (Mgr. Zobačová):

- krátký dokument o úspěšně podpořené žákyni ZŠ Merhautova + diskuse
- seznámení se s programem instrumentálního obohacování Reuwena Feuersteina – zaměření na rozvoj kognitivních schopností dětí školního věku
- využití písma Comenius script při práci s dětmi s projevy dysgrafie
- Drama act teaching

Seminář zakončilo - jak jinak - vyplňování evaluačních dotazníků pro zpětnou vazbu, jak byl kurz přínosný a co máme zlepšovat.

Doufáme, že to nebyl pro účastníky ztracený čas a poznatky, které si odnesli, využijí při své práci.

AKTUALITY

ZŠ v Praze 10 hledá asistenta pedagoga na 0,75 úvazek

17.08.2017

Základní škola Hostýnská, Praha 10, hledá od září 2017 asistenta pedagoga pro žáka druhé třídy, úvazek 0,75. Žák má poruchu pozornosti. Požadujeme úplné střední vzdělání s maturitou, kurz asistenta pedagoga nebo pedagogické vzdělání výhodou. >>

Montessori bilingvní ZŠ v Praze 6 hledá asistenta pedagoga

16.08.2017

Pro naši montessori bilingvní základní školu na Praze 6 hledáme kolegu/kolegyni na pozici Asistent pedagoga. Požadujeme min. střední pedagogické vzdělání nebo maturitu a kurz, znalost angličtiny alespoň na mírně pokročilé úrovni. Nabízíme možnost absolvovat montessori výcvik certifikovaný American Montessori Society. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013