O projektu

Novinky v projektu

Nová škola připravila pro "své" školní asistenty, spolupracující pedagogy a zástupce vedení zapojených škol jednodenní kurz.

Skvělé zázemí jsme našli v Langhansu – Centru Člověka v tísni, které jsme okupovali v pondělí 31. 3. 2014 od 9 do 16:30. 

Lektorem dopolední - více teoretické - části byl Mgr. Vladimír Foist, ředitel ZŠ Poběžovice, která získala certifikát Férová škola Ligy lidských práv.

Na této škole se daří integrovat děti sociálně vyloučené, nadané, s poruchami učení nebo autisty. Škola se nachází v pohraničí na Domažlicku. Z 240 žáků, kteří školu navštěvují, je zhruba 80 sociálně znevýhodněných. 

Odpolední program měla na starost Mgr. Jarmila Zobačová, bývalá učitelka ZŠ Merhautova v Brně s dlouholetými zkušenostmi se vzděláváním sociálně znevýhodněných žáků (včetně zahraničních stáží).

Učila třídu tzv. „Ptáčat“ - dětí ze sociálně vyloučené lokality, o kterých ČT natočila stejnojmenný dokumentární seriál. Ten byl oceněn jako  „Čin roku“. Více najdete na www.ptacata.cz).

Program (ve stručnosti)

• Kdo je sociálně znevýhodněný žák

V tomto krátkém vstupu Báry Šebové jsme si vyjasnili, kdo to vůbec je sociálně znevýhodněný žák, jaké jsou aspekty sociálního znevýhodnění. Bára představila náš portál www.asistentpedagoga.cz a také příručku „Mají na to“ www.majinato.cz.

• Příklady dobré praxe při vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků ZŠ Poběžovice – transformace školy na školu inkluzivního typu (Mgr. Vladimír Foist):

- práce s pedagogickým sborem
- spolupráce se zřizovatelem
- ŠVP
- hledání a nalézání zdrojů (fundraising); stanovení priorit dlouhodobého plánu rozvoje
- získávání asistentů pedagoga, jejich financování (dlouhodobé), vzdělávání a možnosti využití

• Příklady metod a didaktických postupů, které se osvědčily při vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků (Mgr. Zobačová):

- krátký dokument o úspěšně podpořené žákyni ZŠ Merhautova + diskuse
- seznámení se s programem instrumentálního obohacování Reuwena Feuersteina – zaměření na rozvoj kognitivních schopností dětí školního věku
- využití písma Comenius script při práci s dětmi s projevy dysgrafie
- Drama act teaching

Seminář zakončilo - jak jinak - vyplňování evaluačních dotazníků pro zpětnou vazbu, jak byl kurz přínosný a co máme zlepšovat.

Doufáme, že to nebyl pro účastníky ztracený čas a poznatky, které si odnesli, využijí při své práci.

AKTUALITY

Rodiče hledají asistenta pedagoga do 1. třídy ZŠ v Praze 4

19.11.2018

Od září 2018 hledáme do 1. třídy asistenta pedagoga (spec. pedagogika vítána) pro 7letého chlapce s expresivní dysfázií na celé dopoledne do ZŠ Ke Kateřinkám, Praha 4. Chlapec je velmi klidný a milý, pouze porucha řeči (dyslálie multiplex) spojená se slabší pamětí a lehčí odbíhavou koncentrací. Porucha chování či intelektu nikoli. >>

Matka hledá asistenta pedagoga pro svou dceru do MŠ v Praze 9

19.11.2018

Hledám pro svou pětiletou dceru asistenta pedagoga do Mš Vetlruská, Praha 9. Dcera onemocněla cukrovkou 1.typu. Potřebuje pomoc při stravování, při volnočasových aktivitách a při péči o zdraví, tj. aplikace inzulínu inzulínovým perem, asistenci při řešení mimořádných situací a pomoc , vše po telefonické domluvě se mnou. Zajistím důkladnou edukaci. Požaduji 30 hodin týdně. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013