O projektu

Novinky v projektu

Nová škola připravila pro "své" školní asistenty, spolupracující pedagogy a zástupce vedení zapojených škol jednodenní kurz.

Skvělé zázemí jsme našli v Langhansu – Centru Člověka v tísni, které jsme okupovali v pondělí 31. 3. 2014 od 9 do 16:30. 

Lektorem dopolední - více teoretické - části byl Mgr. Vladimír Foist, ředitel ZŠ Poběžovice, která získala certifikát Férová škola Ligy lidských práv.

Na této škole se daří integrovat děti sociálně vyloučené, nadané, s poruchami učení nebo autisty. Škola se nachází v pohraničí na Domažlicku. Z 240 žáků, kteří školu navštěvují, je zhruba 80 sociálně znevýhodněných. 

Odpolední program měla na starost Mgr. Jarmila Zobačová, bývalá učitelka ZŠ Merhautova v Brně s dlouholetými zkušenostmi se vzděláváním sociálně znevýhodněných žáků (včetně zahraničních stáží).

Učila třídu tzv. „Ptáčat“ - dětí ze sociálně vyloučené lokality, o kterých ČT natočila stejnojmenný dokumentární seriál. Ten byl oceněn jako  „Čin roku“. Více najdete na www.ptacata.cz).

Program (ve stručnosti)

• Kdo je sociálně znevýhodněný žák

V tomto krátkém vstupu Báry Šebové jsme si vyjasnili, kdo to vůbec je sociálně znevýhodněný žák, jaké jsou aspekty sociálního znevýhodnění. Bára představila náš portál www.asistentpedagoga.cz a také příručku „Mají na to“ www.majinato.cz.

• Příklady dobré praxe při vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků ZŠ Poběžovice – transformace školy na školu inkluzivního typu (Mgr. Vladimír Foist):

- práce s pedagogickým sborem
- spolupráce se zřizovatelem
- ŠVP
- hledání a nalézání zdrojů (fundraising); stanovení priorit dlouhodobého plánu rozvoje
- získávání asistentů pedagoga, jejich financování (dlouhodobé), vzdělávání a možnosti využití

• Příklady metod a didaktických postupů, které se osvědčily při vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků (Mgr. Zobačová):

- krátký dokument o úspěšně podpořené žákyni ZŠ Merhautova + diskuse
- seznámení se s programem instrumentálního obohacování Reuwena Feuersteina – zaměření na rozvoj kognitivních schopností dětí školního věku
- využití písma Comenius script při práci s dětmi s projevy dysgrafie
- Drama act teaching

Seminář zakončilo - jak jinak - vyplňování evaluačních dotazníků pro zpětnou vazbu, jak byl kurz přínosný a co máme zlepšovat.

Doufáme, že to nebyl pro účastníky ztracený čas a poznatky, které si odnesli, využijí při své práci.

AKTUALITY

Jak se dařilo asistentům v době krize? Jak se připravit, abychom případné další zavření škol zvládli lépe? Podívejte se na webinář

29.05.2020

Jak dnes asistenti spolupracují s pedagogy a jak podporují žáky se speciálními vzdělávacími potřebami? Jaké nástroje a metody v práci na dálku se asistentům osvědčily? Na co by bylo dobré po aktuálních zkušenostech navázat a co lze stále ještě zlepšovat? To probírali na webináři projektu APIV B Alexandra Petrů z Člověka v tísni a Tomáš Machalík z Národního pedagogického institutu ČR. >>

Asistent pedagoga hledá práci v Tišnově a okolí

27.05.2020

Hledám práci na pozici asistenta pedagoga v Tišnově a okolí. Mám středoškolské vzdělání ukončené maturitou. Nyní studuji druhý semestr CŽV Masarykovy university v Brně obor Vychovatelství. Mám s dětmi zkušenosti a velmi kladný vztah. Měla bych zájem o uplatnění v tomto oboru nejlépe v MŠ či ZŠ. >>

ZŠ v Praze 6 nabízí práci asistenta pedagoga na 1,0 úvazek

27.05.2020

ZŠ Hanspaulka na Praze 6 nabízí práci asistenta pedagoga na plný úvazek k chlapci s tělesným postižením (s obsluhou vozíku), který je žákem druhého stupně. Nabízíme pevnou pracovní dobu převážně v dopoledních hodinách. Příjemný pracovní kolektiv, práce v týmu. Možnost získání praxe a dalšího vzdělávání. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013