Aktuality

Jak hodnotí dopad reformy společné vzdělávání ředitelé a učitelé? Inkluzi brzdí plné třídy

Podle výzkumu, který zjišťoval názory ředitelů a učitelů na dopady reformy společného vzdělávání (inkluzivní novely), se po prvním roce praxe nejvíce zlepšilo financování podpory vzdělávání pro děti se speciálními potřebami.

Ředitelé běžných základních škol se však nadále potýkají s nedostatkem asistentů pedagoga nebo speciálních pedagogů.

Problém vidí učitelé také ve velkém počtu žáků ve třídách.

Tématu se věnovala i některá media, například idnes.cz:

Překážkou inkluze jsou plné třídy a nedostatek asistentů, míní učitelé

Ředitelé a učitelé základních škol pokládají za hlavní bariéru společného vzdělávání plné třídy dětí. Potýkají se také s nedostatkem asistentů pedagoga. Ukázal to průzkum, který realizovala výzkumná agentura Nielsen Admosphere pro Nadaci OSF a jehož závěry v úterý představili odborníci na inkluzi.

AKTUALITY

Matka hledá asistenta pedagoga pro syna s podezřením na PAS do MŠ v Praze

16.01.2019

Hledám pro svého syna (v září 3 roky a 3 měsíce) asistenta do MŠ, který má podezření na poruchu autistického spektra. Ideálně asistenta který má zkušenosti s PAS. Nástup do školy by měl proběhnout ve šk. roce 2019/2020. Do té doby bychom rádi našli někoho, kdo by se postupně se synem začal seznamovat a příležitostné za honorář s ním trávil čas. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013