Aktuality

Jak hodnotí dopad reformy společné vzdělávání ředitelé a učitelé? Inkluzi brzdí plné třídy

Podle výzkumu, který zjišťoval názory ředitelů a učitelů na dopady reformy společného vzdělávání (inkluzivní novely), se po prvním roce praxe nejvíce zlepšilo financování podpory vzdělávání pro děti se speciálními potřebami.

Ředitelé běžných základních škol se však nadále potýkají s nedostatkem asistentů pedagoga nebo speciálních pedagogů.

Problém vidí učitelé také ve velkém počtu žáků ve třídách.

Tématu se věnovala i některá media, například idnes.cz:

Překážkou inkluze jsou plné třídy a nedostatek asistentů, míní učitelé

Ředitelé a učitelé základních škol pokládají za hlavní bariéru společného vzdělávání plné třídy dětí. Potýkají se také s nedostatkem asistentů pedagoga. Ukázal to průzkum, který realizovala výzkumná agentura Nielsen Admosphere pro Nadaci OSF a jehož závěry v úterý představili odborníci na inkluzi.

AKTUALITY

ZŠ a MŠ v Praze 6 hledá od září 2019 tři asistenty pedagoga

23.08.2019

ZŠ a MŠ v Praze 6 - Břevnově hledá od 1.9. 2019 asistenty pedagoga: do 4. třídy, k žákům s lehčí PAS a těžšími SPU; dále do 6. třídy k chlapci s ADHD, dále pak do MŠ k dívce s OMJ a dysfázií. Hledáme tvořivé a týmově založené kolegy do dobrého kolektivu. >>

SŠ v Brně přijme dva asistenty pedagoga na 0,75 úvazku

23.08.2019

SŠIPF Čichnova 23, Brno přijme 2 asistenty pedagoga k hochům s autismem (I. a III. ročník) s nástupem od 1.9.2019. Týdenní úvazek: 30 hod. Platové zařazení: dle dosažené praxe - 4- 9. plat. třída, příloha č. 5 NV 263/2018 Sb. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013