Dnes < > September 2020
Sunday PO ÚT ST ČT SO
30
31
Sep 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Oct 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

Ke stažení

Hra s abecedou

  • Předmět: Český jazyk
  • Třída: 1. - 9.
  • Zaměření: Zvyšování slovní zásoby

Popis aktivity:

Učitel určí jednoho žáka, který začně v duchu odříkávat abecedu od A do Z. Soused ho může kdykoliv zastavit. Písmeno, na kterém se zastaví, řekne první žák nahlas. Všichni začnou vyplňovat do předem daných kategorií v pracovního listu slova na dané písmeno. Když někdo vyplní všechny kolonky, hra se zastaví.

Začíná společná kontrola. Za stejné slovo - kolonku získávají 5 bodů, za odlišné 10 bodů, pokud ji má vyplněnou pouze jeden hráč a ostatní ji vynechali,  získá 20 bodů. Hra pokračuje dalšími koly, dokud se všichni neprostřídají a postupně se nevyjmenuje celá abeceda. Vyhrává ten, kdo má na konci hry nejvíce bodů.

Výhodou této hry je, že si hráči mohou zvolit názvy jednotlivých kolonek sami a vytvořit tak svou vlastní variantu.

Autorka: Stáňa Miková

Stáhněte si:

Pracovní list k aktivitě "Hra s abecedou"

AKTUALITY

ZŠ speciální v Psárech přijme asistenta pedagoga

23.09.2020

Pro naši ZŠ speciální v Psárech hledáme asistentku/asistenta pedagoga k dětem s kombinovaným postižením. Úvazek 0,75. Nástup možný ihned. Asistentské vzdělání není nutné, lze dodělat. Dobrá dostupnost z Prahy MHD. >>

MŠ v Říčanech – Kuří hledá asistenta pedagoga na 0,5 úvazek

23.09.2020

Pro Mateřskou školu Kuřátko v Říčanech – Kuří hledáme asistenta pedagoga, 20 hodin/týden, nástup nejlépe 1. října 2020. Nabízíme rodinnou atmosféru malé školy, přátelské a podnětné pracovní prostředí, nové a moderní zázemí, maximální materiální i personální podporu. Požadujeme laskavý, trpělivý a vstřícný přístup k dětem, schopnost pracovat v týmu a umět říci vlastní názor. >>

Jaké jsou vaše zkušenosti z distanční výuky a návratu dětí do školy?

22.09.2020

Vzdělávací program Varianty společnosti Člověk v tísni prosí o vyplnění krátkého dotazníku. Cílem šetření je zmapovat zkušenosti a doporučení asistentů pedagoga a školních asistentů z období distanční výuky a návratu do škol. Šetření je anonymní a jeho výsledky chceme využít jako další podklad do diskusí o roli asistentů v českém vzdělávacím systému. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013