<< předchozí 09/2018 další >>
PO ÚT ST ČT SO NE
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07

Další zdroje informací o AP

DROTÁROVÁ, L. (2006) Asistent pedagoga - stav v ČR 2006

Publikace vydaná Institutem pedagogicko-psychologického poradenství ČR přináší poznatky z výzkumu, který autorka realizovala ve více než stovce škol, ve kterých působili asistenti pedagoga pro žáky „ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí“.

Popisovaný výzkum byl realizován prostřednictvím dotazníkového šetření (mezi 135 řediteli škol, 150 asistenty pedagoga a 220 pedagogy), doplněného analýzou 93 esejů vypracovaných asistenty pedagoga a rozhovory s asistenty pedagogy a řediteli škol.

Autorka se zabývá vzděláváním asistentů pedagoga (působících u žáků se sociálním znevýhodněním) a pokazuje na převahu asistentů bez maturity: podle výzkumu mělo v daném období (školní rok 2005/2006) více než padesát procent asistentů základní vzdělání nebo střední vzdělání bez maturity, na druhou stranu jen 2,5% asistentů bylo absolventy VŠ.

Důležitou součástí výzkumu bylo srovnání formálních náplní práce asistentů pedagoga s činnostmi, které asistenti uváděli ve svých esejích na téma „Můj pracovní den“. Ve srovnání s textem svých formálních pracovních náplní v praxi asistenti pedagoga častěji vykonávali dozory, činnosti týkající se prevence a řešení sociálně nežádoucích jevů, častěji se podíleli na řešení konfliktní situací a na doučování žáků (ve škole i v domácím prostředí žáků).

Autorka publikace rovněž referuje o získaných datech vztahujících se k preferovaným osobnostní dispozicím asistentů pedagoga: Dotazovaní z řad ředitelů škol, učitelů i asistentů shodně (jen v odlišné pořadí) označovali jako nejdůležitější vlastnosti asistenta pedagoga kladný vztah k dětem, trpělivost, empatii a komunikativnost. V srovnání s ostatními skupinami respondentů asistenti navíc zdůrazňovali ochotu pomáhat; ředitelé kladli větší důraz na zodpovědnost, ochotu vzdělávat se a vědomostní předpoklady; učitelé pak zdůrazňovali také potřebu důslednosti a kreativity asistenta pedagoga.

V závěru publikace autorka zmiňuje rovněž etnické příslušnosti a jazykové vybavenosti asistenta pedagoga – v popisovaném výzkumu necelá polovina asistentů a přibližně třetina učitelů označila za důležité, aby asistent byl Rom a aby uměl romsky.

Zdroj: DROTÁROVÁ, L. 2006. Asistent pedagoga - stav v ČR 2006. Praha: Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR. ISBN 80-86856-22-4.

AKTUALITY

Asistentka pedagoga hledá uplatnění v ZŠ nebo MŠ v Jablonci nad Nisou

24.09.2018

Hledám práci jako asistent pedagoga v ZŠ nebo MŠ v Jablonci nad Nisou. Mám SŠ vzdělání jako učitelka MŠ, 30 let praxe s vlastní dcerou s hydrocefalusem + MO a 8 měsíců pracuji jako osobní asistent v CZP LK ve Floriánové ulici. Jsem empatická, trpělivá a spolehlivá. Mám ID 1.stupně (pro Bechtěrevovu nemoc). >>

Asistentka pedagoga hledá práci ve Zlíně a okolí na 0,75 nebo 1,0 úvazek

24.09.2018

Od ledna 2019 hledám práci asistenta pedagoga na úvazek 0,75 nebo 1 v MŠ nebo ZŠ. Mám vystudovaný magisterský titul v oboru Aplikované pohybové aktivity ( volnočasové aktivity pro osoby se SVP). Nyní pracuji jako asistent pedagoga v MŠ a mám dlouholeté pracovní zkušenosti s dětmi od 3 do 15 let. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013