Dnes < > July 2020
Sunday PO ÚT ST ČT SO
28
29
30
Jul 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Aug 1
2
3
4
5
6
7
8

Další zdroje informací o AP

DROTÁROVÁ, L. (2006) Asistent pedagoga - stav v ČR 2006

Publikace vydaná Institutem pedagogicko-psychologického poradenství ČR přináší poznatky z výzkumu, který autorka realizovala ve více než stovce škol, ve kterých působili asistenti pedagoga pro žáky „ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí“.

Popisovaný výzkum byl realizován prostřednictvím dotazníkového šetření (mezi 135 řediteli škol, 150 asistenty pedagoga a 220 pedagogy), doplněného analýzou 93 esejů vypracovaných asistenty pedagoga a rozhovory s asistenty pedagogy a řediteli škol.

Autorka se zabývá vzděláváním asistentů pedagoga (působících u žáků se sociálním znevýhodněním) a pokazuje na převahu asistentů bez maturity: podle výzkumu mělo v daném období (školní rok 2005/2006) více než padesát procent asistentů základní vzdělání nebo střední vzdělání bez maturity, na druhou stranu jen 2,5% asistentů bylo absolventy VŠ.

Důležitou součástí výzkumu bylo srovnání formálních náplní práce asistentů pedagoga s činnostmi, které asistenti uváděli ve svých esejích na téma „Můj pracovní den“. Ve srovnání s textem svých formálních pracovních náplní v praxi asistenti pedagoga častěji vykonávali dozory, činnosti týkající se prevence a řešení sociálně nežádoucích jevů, častěji se podíleli na řešení konfliktní situací a na doučování žáků (ve škole i v domácím prostředí žáků).

Autorka publikace rovněž referuje o získaných datech vztahujících se k preferovaným osobnostní dispozicím asistentů pedagoga: Dotazovaní z řad ředitelů škol, učitelů i asistentů shodně (jen v odlišné pořadí) označovali jako nejdůležitější vlastnosti asistenta pedagoga kladný vztah k dětem, trpělivost, empatii a komunikativnost. V srovnání s ostatními skupinami respondentů asistenti navíc zdůrazňovali ochotu pomáhat; ředitelé kladli větší důraz na zodpovědnost, ochotu vzdělávat se a vědomostní předpoklady; učitelé pak zdůrazňovali také potřebu důslednosti a kreativity asistenta pedagoga.

V závěru publikace autorka zmiňuje rovněž etnické příslušnosti a jazykové vybavenosti asistenta pedagoga – v popisovaném výzkumu necelá polovina asistentů a přibližně třetina učitelů označila za důležité, aby asistent byl Rom a aby uměl romsky.

Zdroj: DROTÁROVÁ, L. 2006. Asistent pedagoga - stav v ČR 2006. Praha: Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR. ISBN 80-86856-22-4.

AKTUALITY

Mateřská škola Louňovice hledá školního asistenta úvazek 0,5

09.07.2020

Mateřská škola Louňovice Praha východ přijme od 1. září 2020 do 31. srpna 2021 školního asistenta/asistentku na poloviční úvazek tj. 4 hodiny denně dopoledne. Nabízíme rodinné prostředí malé MŠ uprostřed přírody, příjemný kolektiv. Požadujeme vzdělání dle platné legislativy, bezúhonnost a nadšení pro práci s dětmi. >>

Asistentka pedagoga hledá práci v Plzni-městě

01.07.2020

Hledám práci asistenta pedagoga v ZŠ nebo MŠ v Plzeň-město, úvazek 0,5; 0,75; 1,0. Mám akreditace na asistenta pedagoga a pedagoga volného času. Praxe v MŠ a u dětí v kroužku. Děti mám ráda a ráda bych jim dál pomáhala. >>

Asistentka pedagoga hledá práci v Plzni

01.07.2020

Hledám práci na pozici asistent pedagoga v Plzni v MŠ, ZŠ i v ZŠ speciální. Úvazek 0,75 -1,0. V lednu 2020 jsem dokončila bakalářské studium speciální pedagogiky. Praxi mám především z průběhu studia na škole, v pracovní pozici asistenta jsem zatím nepůsobila. Ráda se ale rychle přizpůsobuji a učím všemu potřebnému. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013