Aktuality

Dosáhne žák se SVP na potřebnou podporu? Záleží z kterého je kraje

OSF Praha představila 23. srpna odbornou studii, jejímž cílem bylo zjistit, jak se jednotlivé kraje a tím i jednotlivé politické reprezentace liší v přístupu k inkluzívnímu vzdělávání.

Srovnávaly se především počty škol, počty dětí se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP), rozdíly ve financování vzdělávání dětí s SVP, odlišné počty asistentů pedagoga a objemy financí na ně určené. Zároveň jsme chtěli postihnout trendy v této oblasti během uplynulého volebního období (2012-2015). Výsledky ukazují překvapivé rozdíly v charakteru vzdělávání žáků se speciálními potřebami v jednotlivých krajích.

Studie potvrdila, že kraje se významně liší v posuzování speciálních vzdělávacích potřeb dětí a především ve způsobu jejich financování. Jasně tak dokázala, že uvolňování finančních prostředků školám je politickým tématem.

Více najdete na webu www.osf.cz

Tématu se věnovaly i dva deníky,

AKTUALITY

Matka z Brna hledá pro syna s PAS asistenta pedagoga

29.06.2017

Jsem z Brna a hledám pro svého syna s podezřením na PAS (má dva a půl roku) asistenta pedagoga od září 2018. Ráda bych někoho, kdo má k teto problematice vztah a hlavně zkušenosti. Podotýkám, že syn není agresivní. Byla bych velmi ráda, kdyby si dotyčný v průběhu příštího školního roku vytvořil s naším synem vztah prostřednictvím občasného hlídání u nás doma nebo formou procházek. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013