Dnes < > October 2020
Sunday PO ÚT ST ČT SO
27
28
29
30
Oct 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Nov 1
2
3
4
5
6
7

Další zdroje informací o AP

DEVECCHI, C., DETTORI, F., DOVESTON, M., SEDGWICK, P., JAMENT, J. (2012). Inclusive classrooms in Italy and England: the role of support teachers and teaching assistants.

Článek pojednává asistentech pedagoga v Anglii a podpůrných učitelích v Itálii – tedy o dvou různých profesích se stejným cílem, kterým je podpora vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.

Článek je srovnávací studií výstupů ze tří výzkumů zaměřených na práci asistentů pedagoga (a tzv. „asistentů pedagoga vyšší úrovně“) v Anglii a práci podpůrných učitelů v Itálii.

Jako největší nedostatek společný pro obě profese autoři uvádějí nedostatečné přijetí ostatními členy pedagogického sboru a izolaci asistentů/podpůrných učitelů a žáků mimo hlavní vzdělávací procesy vyučování – tento nedostatek je podle autorů článku dán především nejasným vymezením role a zodpovědnosti asistenta/podpůrného učitele a nesprávnými očekáváními učitelů.

U asistentů pedagoga v Anglii problémy často vyplývají z jejich nižší odborné kvalifikace a tím i nižšího, podřízeného postavení v rámci pedagogického sboru.

U podpůrných učitelů v Itálii (kteří jsou vysokoškolsky kvalifikovanými pedagogy s doplněným nástavbovým kurzem) vznikají problémy tam, kde se ostatní pedagogové cítí být přítomností podpůrného učitele zbaveni vlastní zodpovědnosti za vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami.
Z prezentovaných výsledků výzkumu autoři vyvozují základní doporučení, mezi kterými zdůrazňují rozšiřování znalostí o správné podobě práce asistentů / podpůrných učitelů mezi ostatními pedagogy a zajištění přijetí asistentů/podpůrných pedagogů jako plnohodnotných členů v učitelském sboru.

Zdroj: DEVECCHI, C., DETTORI, F., DOVESTON, M., SEDGWICK, P., JAMENT, J., 2012. Inclusive classrooms in Italy and England : the role of support teachers and teaching assistants. European journal of special needs education 2/2012, s.171-184.

AKTUALITY

Asistentka pedagoga hledá práci v Mostě a okolí

30.10.2020

Sháním práci jako asistentka pedagoga, nejlépe v MŠ nebo na ZŠ na 1. stupni (v přípravné třídě nebo v 1.-5. třídě). Práci hledám v Mostě a v okolí cca 15 km, nejlépe na plný úvazek. Mám SŠ s maturitou a ke konci listopadu 2020 skládat závěrečnou zkoušku asistenta pedagoga. Mám 2 syny (8 a 10 let) a vím, že tato práce mne bude naplňovat. >>

Asistentka pedagoga s praxí hledá práci v okrese Zlín

26.10.2020

AP s praxí ( PAS, ADHD, VPU ) hledá pracovní uplatnění jak na ZŠ, tak SŠ v okrese Zlín. Nebráním se ani zařízením na vesnicích v okolí, při rozumné dojezdové vzdálenosti. Pracovní úvazek ideálně 0,5 a klidně i méně. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013