Dnes < > January 2020
Sunday PO ÚT ST ČT SO
29
30
31
Jan 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Feb 1
2
3
4
5
6
7
8

Další zdroje informací o AP

DEVECCHI, C., DETTORI, F., DOVESTON, M., SEDGWICK, P., JAMENT, J. (2012). Inclusive classrooms in Italy and England: the role of support teachers and teaching assistants.

Článek pojednává asistentech pedagoga v Anglii a podpůrných učitelích v Itálii – tedy o dvou různých profesích se stejným cílem, kterým je podpora vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.

Článek je srovnávací studií výstupů ze tří výzkumů zaměřených na práci asistentů pedagoga (a tzv. „asistentů pedagoga vyšší úrovně“) v Anglii a práci podpůrných učitelů v Itálii.

Jako největší nedostatek společný pro obě profese autoři uvádějí nedostatečné přijetí ostatními členy pedagogického sboru a izolaci asistentů/podpůrných učitelů a žáků mimo hlavní vzdělávací procesy vyučování – tento nedostatek je podle autorů článku dán především nejasným vymezením role a zodpovědnosti asistenta/podpůrného učitele a nesprávnými očekáváními učitelů.

U asistentů pedagoga v Anglii problémy často vyplývají z jejich nižší odborné kvalifikace a tím i nižšího, podřízeného postavení v rámci pedagogického sboru.

U podpůrných učitelů v Itálii (kteří jsou vysokoškolsky kvalifikovanými pedagogy s doplněným nástavbovým kurzem) vznikají problémy tam, kde se ostatní pedagogové cítí být přítomností podpůrného učitele zbaveni vlastní zodpovědnosti za vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami.
Z prezentovaných výsledků výzkumu autoři vyvozují základní doporučení, mezi kterými zdůrazňují rozšiřování znalostí o správné podobě práce asistentů / podpůrných učitelů mezi ostatními pedagogy a zajištění přijetí asistentů/podpůrných pedagogů jako plnohodnotných členů v učitelském sboru.

Zdroj: DEVECCHI, C., DETTORI, F., DOVESTON, M., SEDGWICK, P., JAMENT, J., 2012. Inclusive classrooms in Italy and England : the role of support teachers and teaching assistants. European journal of special needs education 2/2012, s.171-184.

AKTUALITY

Rodiče hledají asistenta pedagoga - terapeuta pro syna s PAS v Praze

21.01.2020

Hledáme asistenta - terapeuta pro šestiletého syna s PAS (bez fyzického a mentálního postižení). Potřebujeme asistenta či asistenta kvůli problémům s komunikací a pochopení školní látky. Náplň: práce: ABA terapie v domácím prostředí, celodenní asistence ve škole. Nabízíme vysoký plat dle klasifikace a pracovního režimu, úhradu nákladů na dopravu, školení ABA terapie >>

© Nová škola, o.p.s. 2013