Dnes < > August 2019
Sunday PO ÚT ST ČT SO
28
29
30
31
Aug 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Sep 1
2
3
4
5
6
7

Další zdroje informací o AP

DEVECCHI, C., DETTORI, F., DOVESTON, M., SEDGWICK, P., JAMENT, J. (2012). Inclusive classrooms in Italy and England: the role of support teachers and teaching assistants.

Článek pojednává asistentech pedagoga v Anglii a podpůrných učitelích v Itálii – tedy o dvou různých profesích se stejným cílem, kterým je podpora vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.

Článek je srovnávací studií výstupů ze tří výzkumů zaměřených na práci asistentů pedagoga (a tzv. „asistentů pedagoga vyšší úrovně“) v Anglii a práci podpůrných učitelů v Itálii.

Jako největší nedostatek společný pro obě profese autoři uvádějí nedostatečné přijetí ostatními členy pedagogického sboru a izolaci asistentů/podpůrných učitelů a žáků mimo hlavní vzdělávací procesy vyučování – tento nedostatek je podle autorů článku dán především nejasným vymezením role a zodpovědnosti asistenta/podpůrného učitele a nesprávnými očekáváními učitelů.

U asistentů pedagoga v Anglii problémy často vyplývají z jejich nižší odborné kvalifikace a tím i nižšího, podřízeného postavení v rámci pedagogického sboru.

U podpůrných učitelů v Itálii (kteří jsou vysokoškolsky kvalifikovanými pedagogy s doplněným nástavbovým kurzem) vznikají problémy tam, kde se ostatní pedagogové cítí být přítomností podpůrného učitele zbaveni vlastní zodpovědnosti za vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami.
Z prezentovaných výsledků výzkumu autoři vyvozují základní doporučení, mezi kterými zdůrazňují rozšiřování znalostí o správné podobě práce asistentů / podpůrných učitelů mezi ostatními pedagogy a zajištění přijetí asistentů/podpůrných pedagogů jako plnohodnotných členů v učitelském sboru.

Zdroj: DEVECCHI, C., DETTORI, F., DOVESTON, M., SEDGWICK, P., JAMENT, J., 2012. Inclusive classrooms in Italy and England : the role of support teachers and teaching assistants. European journal of special needs education 2/2012, s.171-184.

AKTUALITY

ZŠ Ježek bez klece v Brně hledá asistenta pedagoga

21.08.2019

ZŠ Ježek bez klece v Brně na Lidické ul. hledá kvalifikovaného / kvalifikovanou AP k chlapci (9. ročník) s autismem. Nástup ihned od září na poloviční úvazek, postupně jej chceme navyšovat až na úvazek celý. Lze tedy setrvat na zkrácený, případně postupně navýšit. >>

Asistent pedagoga hledá práci v Písku a okolí

21.08.2019

Hledám práci asistenta pedagoga nejlépe na plný úvazek, ale i částečný v Písku, Záhoří u Písku a okolí. Mám dokončené středoškolské vzdělání, praxi v MŠ jako pomocník 3 roky. V září 2019 budu mít dokončeny kurz asistenta pedagoga. >>

Asistentka pedagoga hledá práci v České Lípě a okolí

21.08.2019

Hledám uplatnění jako asistent pedagoga v ZŠ v České Lípě a okolí, nejlépe na prvním stupni. Na této pozici pracuji dva roky. Upřednostňuji plný nebo 75% úvazek s nástupem od 1.10.2019 a ideálně menší zařízení s rodinnou a přátelskou atmosférou. Jsem komunikativní a otevřený člověk a naplňuje mě pomáhat druhým. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013