<< předchozí 12/2017 další >>
PO ÚT ST ČT SO NE
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07

Další zdroje informací o AP

DEVECCHI, C., DETTORI, F., DOVESTON, M., SEDGWICK, P., JAMENT, J. (2012). Inclusive classrooms in Italy and England: the role of support teachers and teaching assistants.

Článek pojednává asistentech pedagoga v Anglii a podpůrných učitelích v Itálii – tedy o dvou různých profesích se stejným cílem, kterým je podpora vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.

Článek je srovnávací studií výstupů ze tří výzkumů zaměřených na práci asistentů pedagoga (a tzv. „asistentů pedagoga vyšší úrovně“) v Anglii a práci podpůrných učitelů v Itálii.

Jako největší nedostatek společný pro obě profese autoři uvádějí nedostatečné přijetí ostatními členy pedagogického sboru a izolaci asistentů/podpůrných učitelů a žáků mimo hlavní vzdělávací procesy vyučování – tento nedostatek je podle autorů článku dán především nejasným vymezením role a zodpovědnosti asistenta/podpůrného učitele a nesprávnými očekáváními učitelů.

U asistentů pedagoga v Anglii problémy často vyplývají z jejich nižší odborné kvalifikace a tím i nižšího, podřízeného postavení v rámci pedagogického sboru.

U podpůrných učitelů v Itálii (kteří jsou vysokoškolsky kvalifikovanými pedagogy s doplněným nástavbovým kurzem) vznikají problémy tam, kde se ostatní pedagogové cítí být přítomností podpůrného učitele zbaveni vlastní zodpovědnosti za vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami.
Z prezentovaných výsledků výzkumu autoři vyvozují základní doporučení, mezi kterými zdůrazňují rozšiřování znalostí o správné podobě práce asistentů / podpůrných učitelů mezi ostatními pedagogy a zajištění přijetí asistentů/podpůrných pedagogů jako plnohodnotných členů v učitelském sboru.

Zdroj: DEVECCHI, C., DETTORI, F., DOVESTON, M., SEDGWICK, P., JAMENT, J., 2012. Inclusive classrooms in Italy and England : the role of support teachers and teaching assistants. European journal of special needs education 2/2012, s.171-184.

AKTUALITY

Rodina v Praze 8 hledá asistenta pedagoga

13.12.2017

K naší sedmileté veselé, vtipné holčičce, která je na vozíčku, hledáme milou, trpělivou, fyzicky zdatnou a zkušenou slečnu nebo pána na výpomoc odpoledne.Jedná se o doprovody ze školy domů, 2 dny týdně, učení a hraní v domácnosti podle dohody a možností asistenta. Hra na hudební nástroj nebo znalosti fyzioterapie by bylo velké plus. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013