<< předchozí 05/2018 další >>
PO ÚT ST ČT SO NE
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10

Další zdroje informací o AP

DEVECCHI, C., DETTORI, F., DOVESTON, M., SEDGWICK, P., JAMENT, J. (2012). Inclusive classrooms in Italy and England: the role of support teachers and teaching assistants.

Článek pojednává asistentech pedagoga v Anglii a podpůrných učitelích v Itálii – tedy o dvou různých profesích se stejným cílem, kterým je podpora vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.

Článek je srovnávací studií výstupů ze tří výzkumů zaměřených na práci asistentů pedagoga (a tzv. „asistentů pedagoga vyšší úrovně“) v Anglii a práci podpůrných učitelů v Itálii.

Jako největší nedostatek společný pro obě profese autoři uvádějí nedostatečné přijetí ostatními členy pedagogického sboru a izolaci asistentů/podpůrných učitelů a žáků mimo hlavní vzdělávací procesy vyučování – tento nedostatek je podle autorů článku dán především nejasným vymezením role a zodpovědnosti asistenta/podpůrného učitele a nesprávnými očekáváními učitelů.

U asistentů pedagoga v Anglii problémy často vyplývají z jejich nižší odborné kvalifikace a tím i nižšího, podřízeného postavení v rámci pedagogického sboru.

U podpůrných učitelů v Itálii (kteří jsou vysokoškolsky kvalifikovanými pedagogy s doplněným nástavbovým kurzem) vznikají problémy tam, kde se ostatní pedagogové cítí být přítomností podpůrného učitele zbaveni vlastní zodpovědnosti za vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami.
Z prezentovaných výsledků výzkumu autoři vyvozují základní doporučení, mezi kterými zdůrazňují rozšiřování znalostí o správné podobě práce asistentů / podpůrných učitelů mezi ostatními pedagogy a zajištění přijetí asistentů/podpůrných pedagogů jako plnohodnotných členů v učitelském sboru.

Zdroj: DEVECCHI, C., DETTORI, F., DOVESTON, M., SEDGWICK, P., JAMENT, J., 2012. Inclusive classrooms in Italy and England : the role of support teachers and teaching assistants. European journal of special needs education 2/2012, s.171-184.

AKTUALITY

Asistentka pedagoga s praxí hledá práci v Praze na 1,0 úvazek

24.05.2018

Hledám práci asistent pedagoga v Praze - nejlépe Praha 4, 12, Praha - Západ. Pouze ZŠ na celý úvazek od 9/2018. Mám SŠ vzdělání s maturitou, akreditovaný kurz asistent pedagoga, dvouletou praxi v MŠ a ZŠ - zde jsem pracovala s dětmi s Aspergerovým syndromem, ADHD a SPU. Mohu nabídnout hudební kroužek - klavír, kytara. >>

Asistentka pedagoga hledá práci v Děčíně, České Lípě a okolí

24.05.2018

Hledám práci asistenta pedagoga v Děčíně, České Lípě a okolí v ZŠ nebo MŠ od 09/2018 na plný úvazek, může být i částečný. Mám SŠ vzdělání s maturitou a akreditovaný kurz asistenta pedagoga. Mám dvouletou praxi v MŠ jako chůva pro děti do zahájení povinné školní docházky. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013