Dnes < > May 2019
Sunday PO ÚT ST ČT SO
28
29
30
May 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Jun 1
2
3
4
5
6
7
8

Další zdroje informací o AP

DEVECCHI, C., DETTORI, F., DOVESTON, M., SEDGWICK, P., JAMENT, J. (2012). Inclusive classrooms in Italy and England: the role of support teachers and teaching assistants.

Článek pojednává asistentech pedagoga v Anglii a podpůrných učitelích v Itálii – tedy o dvou různých profesích se stejným cílem, kterým je podpora vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.

Článek je srovnávací studií výstupů ze tří výzkumů zaměřených na práci asistentů pedagoga (a tzv. „asistentů pedagoga vyšší úrovně“) v Anglii a práci podpůrných učitelů v Itálii.

Jako největší nedostatek společný pro obě profese autoři uvádějí nedostatečné přijetí ostatními členy pedagogického sboru a izolaci asistentů/podpůrných učitelů a žáků mimo hlavní vzdělávací procesy vyučování – tento nedostatek je podle autorů článku dán především nejasným vymezením role a zodpovědnosti asistenta/podpůrného učitele a nesprávnými očekáváními učitelů.

U asistentů pedagoga v Anglii problémy často vyplývají z jejich nižší odborné kvalifikace a tím i nižšího, podřízeného postavení v rámci pedagogického sboru.

U podpůrných učitelů v Itálii (kteří jsou vysokoškolsky kvalifikovanými pedagogy s doplněným nástavbovým kurzem) vznikají problémy tam, kde se ostatní pedagogové cítí být přítomností podpůrného učitele zbaveni vlastní zodpovědnosti za vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami.
Z prezentovaných výsledků výzkumu autoři vyvozují základní doporučení, mezi kterými zdůrazňují rozšiřování znalostí o správné podobě práce asistentů / podpůrných učitelů mezi ostatními pedagogy a zajištění přijetí asistentů/podpůrných pedagogů jako plnohodnotných členů v učitelském sboru.

Zdroj: DEVECCHI, C., DETTORI, F., DOVESTON, M., SEDGWICK, P., JAMENT, J., 2012. Inclusive classrooms in Italy and England : the role of support teachers and teaching assistants. European journal of special needs education 2/2012, s.171-184.

AKTUALITY

Asistentka pedagoga s praxí hledá místo v Děčíně a okolí

24.05.2019

Poptávám místo asistenta pedagoga v Děčíně a okolí, Ústí nad Labem od 1.9.2019, úvazek 0,75 či plný. Vzdělání střední odborné + kurz asistenta pedagoga, aktuálně nadstavbové studium. Praxi mám 11 let, z toho tři roky jako AP - druhý stupeň, 3. stupeň ADHD , kombinace disporuch a práce s kolektivem. >>

ScioŠkola v Praze 9 přijme asistenta pedagoga od září 2019

24.05.2019

2. ScioŠkola - základní škola, s.r.o Praha 9, přijme od září 2019 asistenta pedagoga pro žáka v 1. ročníku, nebo v 6. ročníku. Možnost práce na plný i částečný úvazek. Práce v malém a příjemném kolektivu, odpovídající mzdu, 8 týdnu dovolené, 5 dní sick day i další zajímavé benefity. Praxe ve škole výhodou, nikoli podmínkou. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013