<< předchozí 09/2018 další >>
PO ÚT ST ČT SO NE
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07

Další zdroje informací o AP

DEVECCHI, C., DETTORI, F., DOVESTON, M., SEDGWICK, P., JAMENT, J. (2012). Inclusive classrooms in Italy and England: the role of support teachers and teaching assistants.

Článek pojednává asistentech pedagoga v Anglii a podpůrných učitelích v Itálii – tedy o dvou různých profesích se stejným cílem, kterým je podpora vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.

Článek je srovnávací studií výstupů ze tří výzkumů zaměřených na práci asistentů pedagoga (a tzv. „asistentů pedagoga vyšší úrovně“) v Anglii a práci podpůrných učitelů v Itálii.

Jako největší nedostatek společný pro obě profese autoři uvádějí nedostatečné přijetí ostatními členy pedagogického sboru a izolaci asistentů/podpůrných učitelů a žáků mimo hlavní vzdělávací procesy vyučování – tento nedostatek je podle autorů článku dán především nejasným vymezením role a zodpovědnosti asistenta/podpůrného učitele a nesprávnými očekáváními učitelů.

U asistentů pedagoga v Anglii problémy často vyplývají z jejich nižší odborné kvalifikace a tím i nižšího, podřízeného postavení v rámci pedagogického sboru.

U podpůrných učitelů v Itálii (kteří jsou vysokoškolsky kvalifikovanými pedagogy s doplněným nástavbovým kurzem) vznikají problémy tam, kde se ostatní pedagogové cítí být přítomností podpůrného učitele zbaveni vlastní zodpovědnosti za vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami.
Z prezentovaných výsledků výzkumu autoři vyvozují základní doporučení, mezi kterými zdůrazňují rozšiřování znalostí o správné podobě práce asistentů / podpůrných učitelů mezi ostatními pedagogy a zajištění přijetí asistentů/podpůrných pedagogů jako plnohodnotných členů v učitelském sboru.

Zdroj: DEVECCHI, C., DETTORI, F., DOVESTON, M., SEDGWICK, P., JAMENT, J., 2012. Inclusive classrooms in Italy and England : the role of support teachers and teaching assistants. European journal of special needs education 2/2012, s.171-184.

AKTUALITY

Asistentka pedagoga hledá uplatnění v ZŠ nebo MŠ v Jablonci nad Nisou

24.09.2018

Hledám práci jako asistent pedagoga v ZŠ nebo MŠ v Jablonci nad Nisou. Mám SŠ vzdělání jako učitelka MŠ, 30 let praxe s vlastní dcerou s hydrocefalusem + MO a 8 měsíců pracuji jako osobní asistent v CZP LK ve Floriánové ulici. Jsem empatická, trpělivá a spolehlivá. Mám ID 1.stupně (pro Bechtěrevovu nemoc). >>

Asistentka pedagoga hledá práci ve Zlíně a okolí na 0,75 nebo 1,0 úvazek

24.09.2018

Od ledna 2019 hledám práci asistenta pedagoga na úvazek 0,75 nebo 1 v MŠ nebo ZŠ. Mám vystudovaný magisterský titul v oboru Aplikované pohybové aktivity ( volnočasové aktivity pro osoby se SVP). Nyní pracuji jako asistent pedagoga v MŠ a mám dlouholeté pracovní zkušenosti s dětmi od 3 do 15 let. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013