Aktuality

Chcete se stát inkluzivní školou a naučit se v týmu plánovat rozvoj vaší školy? Ukazatel inkluze vám k tomu pomůže

Jak naše škola směřuje k inkluzívní škole? V jakých oblastech se chceme měnit? A jak?

  • Chcete se stát inkluzívní školou a naučit se v týmu plánovat rozvoj vaší školy?
  • Chcete podpořit všechny žáky vaší školy, včetně začleněných žáků s potížemi v učení? S jakýmkoli znevýhodněním?
  • Zajímá vás, jak zjistit oblasti, ve kterých by se vaše škola mohla rozvíjet?

Ukazatel (index) inkluze nástroj, který nabízí školám podporu ve formě procesu sebehodnocení a rozvoje, který vychází z názorů učitelů, členů správního orgánu školy, studentů a rodičů/pečovatelů i ostatních členů okolních komunit. Podrobně rozebírá, jakým způsobem lze zmenšit překážky v procesu učení a zapojení do vzdělávání u každého jednotlivého studenta. „Ukazatel“ předkládá jeden z možných způsobů, jak zlepšit působení škol v souladu s inkluzivními hodnotami. Jde o budování vztahů na principu spolupráce a zkvalitňování vzdělávacího prostředí. Díky pozornosti, kterou budete věnovat těmto hodnotám a podmínkám vzdělávacího procesu, můžete přispět ke stálému zlepšování práce školy.

V semináři se pracovat podle české verze metodiky Ukazatele inkluze, která je v České republice vydána a šířena organizací Rytmus-od klienta k občanovi, o.p.s. Autory publikace, která na podporu škol v Anglii vznikla roku 2002, jsou Tony Booth and Mel Ainscow. Tým, který „Ukazatel inkluze“ odzkoušel a produkoval, vedl Mark Vaughan, zakladatel Centra pro výzkum inkluzívního vzdělávání (CSIE).

Obsahem semináře bude:
1. Seznámení s materiálem Index inkluze, s jeho strukturou, obsahem a jednotlivými nástroji.
2. Jak na to? Kdo by měl být v týmu, který se bude Indexem jakožto sebehodnotícím nástrojem zabývat?
3. Výběr 3 – 4 témat z Indexu, zpracování strategie zapojení týmu vytvořeného ve vlastní škole
4. Inkluzivní proces – naplánování změn a kroky realizace plánů v jedné vybrané oblasti z Indexu

UKAZATEL INKLUZE

Lektor: Pavla Baxová, Michaela Němcová
Termín konání: 7. 4. 2015
Čas: 9 - 16 hod.
Místo konání: Praha (bude upřesněno)
Cena kurzu: 1200 Kč

Více informací najdete na www.inkluze.cz.

AKTUALITY

Asistentka pedagoga hledá práci v Prostějově a okolí

25.05.2020

Hledám práci asistentky pedagoga Prostějov a okolí. Mám vystudované gymnázium, absolvovala jsem akreditovaný kurz AP. Mám vlastní zkušenosti s dítětem se speciálními vzdělávacími poruchami učení. Mám zájem o práci na ZŠ , MŠ, ZŠ speciální. Nástup možný 25. 8. 2020. >>

Jak děti chválit, aby z toho něco měly?

25.05.2020

„Ty jsi skvělý!“ Tuto větu sice slyší každý rád, ale kromě dobrého pocitu nic jiného nepřinese. Jak tedy správně chválit? Pakliže chceme dítěti ukázat, v čem je schopné a co se mu daří, pak je vhodné použít pochvalu popisem. >>

Ignorujte zlobení! Přinese to klid a pohodu

25.05.2020

Napomínání, kárání či křik, to je automatická reakce dospělých na to, když se dítě nechová žádoucím způsobem. Často to však nevede k uklidnění, alespoň ne dlouhodobě. Studie ukázaly, že pokud budou dospělí pozornost věnovat spíše pozitivnímu chování dětí, a to negativní budou ignorovat, tak dlouhodobě vymizí. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013