<< předchozí 08/2018 další >>
PO ÚT ST ČT SO NE
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09

Další zdroje informací o AP

ČECHOVSKÁ, L. (2011). Role mentoringu ve školní instituci.

Článek nepojednává přímo o asistentech pedagoga, zabývá se ale prací mentorů a jejich možným využitím ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním – na webu pro asistenty pedagoga je článek uveden proto, že některé role a pozice zde přisuzované mentorům by asistenti pedagoga mohli v praxi velmi dobře zaujmout a zastávat.

V úvodu autorka vysvětluje, proč ve vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků stojí tak často v opozici názory pedagogických pracovníků škol a názory pracovníků neziskových organizací, které s těmito dětmi pracují ve volném čase: Zatímco účast ve škole je povinná (motivace je vnější), spolupráce s neziskovou organizací je dobrovolná (motivace je vnitřní); pracovníci neziskových organizací také postupují ve vztahu k rodinám v rámci individuálního přístupu a řeší vzdělávací problémy dítěte jako součást rozsáhlejšího komplexu životních problémů rodiny (ve kterém rodiče žáka často nepovažují vzdělávací problémy za nejdůležitější). Pracovníci neziskových organizací také častěji zohledňují širší kulturní, sociální a ekonomické aspekty života rodiny.

Roli mentorů ve školství pak autorka vidí právě v pomoci nejen ve vzdělávacích, ale i v sociálních, ekonomických a dalších problémech, se kterými se rodiny žáků potýkají. Přítomnost takových mentorů by podle autorky „mohla přispět k vytváření mostů mezi pedagogickými pracovníky, žáky a jejich rodinami“ (s.14).

Jako alternativu k práci mentorů ve školách autorka uvádí možnost rozšiřování sociálních kompetencí (tedy rozšíření kompetencí mentoringu) u pedagogických pracovníků – jako příklad takového přístupu s rozšířenými sociálními kompetencemi uvádí práci učitelky Jarmily Zobačové (z Brna, protagonistka televizního cyklu Ptáčata), která navázala úzký vztah s rodinami svých sociálně znevýhodněných žáků.

Zdroj: ČECHOVSKÁ, L., 2011. Role mentoringu ve školní instituci. Komenský: časopis pro učitele základní školy 1/2011, s. 13-15.

AKTUALITY

SŠ v Praze 11 hledá asistenta pedagoga pro studenta 1. ročníku

16.08.2018

Pro chlapce hledáme asistentku/asistenta pro I. ročník SŠ na Praze 11 s reklamním zaměřením. Chlapec má velmi lehkou poruchu autistického spektra. Spolupráce není nikterak náročná. Ve spolupráci s rodiči nabízíme zajímavé finanční ohodnocení, možnost zapůjčení osobního automobilu, atd... >>

MŠ a ZŠ Vinařice, okres Kladno přijme asistenta pedagoga na 0,75 úvazku

14.08.2018

ZŠ a MŠ Vinařice, okres Kladno přijme od září AP na 1. stupeň ZŠ. Požadujeme ped. vzdělání nebo maturitu + kurz AP, hezký vztah k dětem, pozitivní myšlení, kreativitu, důslednost. Nabízíme úvazek 0,75, pracovní smlouvu na dobu určitou 1 rok s možností prodloužení, vstřícné pracovní prostředí, pracovní doba cca 7:30 - 14 hod. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013