Dnes < > July 2020
Sunday PO ÚT ST ČT SO
28
29
30
Jul 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Aug 1
2
3
4
5
6
7
8

Další zdroje informací o AP

ČECHOVSKÁ, L. (2011). Role mentoringu ve školní instituci.

Článek nepojednává přímo o asistentech pedagoga, zabývá se ale prací mentorů a jejich možným využitím ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním – na webu pro asistenty pedagoga je článek uveden proto, že některé role a pozice zde přisuzované mentorům by asistenti pedagoga mohli v praxi velmi dobře zaujmout a zastávat.

V úvodu autorka vysvětluje, proč ve vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků stojí tak často v opozici názory pedagogických pracovníků škol a názory pracovníků neziskových organizací, které s těmito dětmi pracují ve volném čase: Zatímco účast ve škole je povinná (motivace je vnější), spolupráce s neziskovou organizací je dobrovolná (motivace je vnitřní); pracovníci neziskových organizací také postupují ve vztahu k rodinám v rámci individuálního přístupu a řeší vzdělávací problémy dítěte jako součást rozsáhlejšího komplexu životních problémů rodiny (ve kterém rodiče žáka často nepovažují vzdělávací problémy za nejdůležitější). Pracovníci neziskových organizací také častěji zohledňují širší kulturní, sociální a ekonomické aspekty života rodiny.

Roli mentorů ve školství pak autorka vidí právě v pomoci nejen ve vzdělávacích, ale i v sociálních, ekonomických a dalších problémech, se kterými se rodiny žáků potýkají. Přítomnost takových mentorů by podle autorky „mohla přispět k vytváření mostů mezi pedagogickými pracovníky, žáky a jejich rodinami“ (s.14).

Jako alternativu k práci mentorů ve školách autorka uvádí možnost rozšiřování sociálních kompetencí (tedy rozšíření kompetencí mentoringu) u pedagogických pracovníků – jako příklad takového přístupu s rozšířenými sociálními kompetencemi uvádí práci učitelky Jarmily Zobačové (z Brna, protagonistka televizního cyklu Ptáčata), která navázala úzký vztah s rodinami svých sociálně znevýhodněných žáků.

Zdroj: ČECHOVSKÁ, L., 2011. Role mentoringu ve školní instituci. Komenský: časopis pro učitele základní školy 1/2011, s. 13-15.

AKTUALITY

Mateřská škola Louňovice hledá školního asistenta úvazek 0,5

09.07.2020

Mateřská škola Louňovice Praha východ přijme od 1. září 2020 do 31. srpna 2021 školního asistenta/asistentku na poloviční úvazek tj. 4 hodiny denně dopoledne. Nabízíme rodinné prostředí malé MŠ uprostřed přírody, příjemný kolektiv. Požadujeme vzdělání dle platné legislativy, bezúhonnost a nadšení pro práci s dětmi. >>

Asistentka pedagoga hledá práci v Plzni-městě

01.07.2020

Hledám práci asistenta pedagoga v ZŠ nebo MŠ v Plzeň-město, úvazek 0,5; 0,75; 1,0. Mám akreditace na asistenta pedagoga a pedagoga volného času. Praxe v MŠ a u dětí v kroužku. Děti mám ráda a ráda bych jim dál pomáhala. >>

Asistentka pedagoga hledá práci v Plzni

01.07.2020

Hledám práci na pozici asistent pedagoga v Plzni v MŠ, ZŠ i v ZŠ speciální. Úvazek 0,75 -1,0. V lednu 2020 jsem dokončila bakalářské studium speciální pedagogiky. Praxi mám především z průběhu studia na škole, v pracovní pozici asistenta jsem zatím nepůsobila. Ráda se ale rychle přizpůsobuji a učím všemu potřebnému. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013